lördag 28 februari 2015

Fokus fokus...


Precis detta kommer jag göra idag efter några nätter av jobbiga drömmar, men dock mycket tolkningar.
En kropp som har tagit ett steg bak till skillnad mot mitt inre som blir bättre och bättre.
Men vissa dagar som igår så kommer en liten känsla som vill ge upp om att läka denna komplicerade kropp.
I organ och det endorkina systemet osv finns det så mycket obalanser som krockar med varandra, och var man ska börja nysta i trådarna och läka och då vilket först är det svåraste som finns att klura ut.
Ibland förstår jag inte alls hur kroppen fungerar och ofta känner jag vad som är i obalans mest just för tillfället.
Men att få hela systemet att fungera kan inte ens läkarna klura ut.
Människor med ME har det svårare eftersom de oftast inte förstår allt knas som händer i kroppen och alla symptom som blir av dessa.
Blir knäpp snart av att läsa hur allt fungerar och det gör mig bara mer snurrig.
Vad i helskotta ska jag stötta upp först och vad i helskotta ska jag äta?
Helst ska jag stötta upp mycket på samma gång och det pallar jag inte :D
Eftersom jag är både vata o pitta inom ayurveda och att min kropps organ etc inte kan ta upp näring, göra sig av med toxiner som det ska, skapa nya celler eller syresätta blodet ordentligt och mycket annat så krockar så mycket och likaså vilka råvaror som gör min kropp gott.
Vissa saker jag kan äta skapar symptom och då blir det ännu mindre att kunna inta.
Kock är man ju inte heller :D

Det är så mycket inom hur ens kropp fungerar med hela systemet och som jag förstår mer och mer av varför min kropp har de symptom den har.
Det är väldigt intressant men såå mycket att ta in.
Att testa sig fram tar mer tid än man ibland orkar och det gör en en smula frustrerad.

Nu ska jag idag fokusera på glädje och välmående som jag gör var eviga dag trots att de sista dagarna har haft en liten slöja av frustration över sig.
"Hålan" ska få sig ett besök och skön musik ska få ljuda i mina öron.
Ett leende ska få sitta på mina läppar då jag äntligen får träffa fina vänner och bekanta. 
 

En god havregrynsgröt med linfrön och hallon samt den egengjorda mandelmjölken fick börja mätta min mage denna lördag.

Skapa er en skön och fin lördag då ni lyssnar på vad era kroppar och själar behöver!! :)

<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar