onsdag 18 februari 2015

Jag ler så käkarna snart hoppar ur led...

Här ligger jag i min soffa och ler stort.

Förkylningen börjar gå åt rätt håll och det utan febernedsättande,- eller värktabletter och ingen nässpray.
Aromalampa, örter, snorpapper, rätt bra matval, varm dryck som bra te med olika saker och vatten, vila och mindfulness har skapat en rensande och läkande effekt.
Och jag menar inte att jag är duktig eller bättre än någon annan, utan jag testar och väljer det naturliga sättet som är bra för kroppen.
Ni andra får göra vad ni vill med era :)
Ingen panik vid sängdags när huvud och näsa är full av snor längre.. det går att leva och andas ändå :D
Inte som förr då man använde den där sprayen för minsta lilla.
Inte bra alls för slemhinnor och allt vad det är som förstörs av det och beroendet som framkallas.
Snyta ut istället för in är grejen :D

Jag ler även stort för att jag dessa dagar sen i lördags märkt av alla faser denna förkylning tar.
Halsont och lite slut i kroppen,
(som jag trodde var ME symptom eftersom de är delvis lika innan det värsta symptomen blir och utökas)
hjärtat rusar då och då och slem bildas,
det halsonda försvinner och näsan börjar rinna och sedan bli täppt,
mycket samlas i bihålor, värk/tryck i ansikte/huvud och andningen blir tung,
öm i kropp och delvis värk i leder,
kroppen ökar i temperatur,
de olika sinnena påverkas (lukt och smak försvinner),
snoret blir lättare och trycket försvinner,
värken börjar lätta...

Det är såå häftigt att känna proceduren och verkligen vara medveten om den.
Har aldrig gjort det så här klart förut och känt mig så glad under hela sjukperioden :D
Kroppen rensas så bra själv och jag är tacksam.
Tacksam för hur vi fungerar och att jag hjälper min egna kropp till att bli starkare igen.
Vi samarbetar bra den och jag.. bättre och bättre dag för dag :D
Andaas gott folk och förstå att vi lever och kan göra så mycket häftiga saker.
Nu ska jag fortsätta se på någon intressant och lärorik film för att få in ännu mer positivitet och eufori än den jag redan har.. i hjärtat :)

<3  

 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar