fredag 13 februari 2015

Lycka är stort...


Häromdagen lös solen och det var vår i luften.
Just då.. älskade jag solens strålar och musiken som gav mig fina känslor.
Och just nu.. älskar jag mörkret som omsluter oss.
 

Sen kom en fundering upp..
Har jag blivit gråhårig därunder eller är det bara det blonda som kikar fram?
Vet ej om jag någonsin kommer få reda på det, men det visar sig.. :D 


Och nu något helt annat.
Man ser ofta hur människor reagerar när man har förändrat sina beteenden och faktiskt mår fint.
Att de kan triggas av positivitet och lycka.
För så här bra och lyckligt kan det väl ändå inte vara och "får inte vara"?!
Efter år av destruktivitet, negativitet och offerkofta så gjorde jag verkligen slag i saken och bearbetade mig själv på riktigt här hemma.
Orkade inte med att göda mig själv för att vara i det svarta hålet tillsammans med andra människor.
Och det fungerar!!! 
Allt hårt arbete jag har gjort fast det är endel kvar att göra har gett utdelning :)
Kan säga som så, jag har ibland dagar (väldigt få) som jag är lite låg, men andra bra känslor tar ändå över det dåliga och det är nytt för mig.
Det känns konstigt men är superlycklig över att det kan kännas så och att jag ej hamnar djupt ner i ett hål.
Ytan är bara täckt med lite fin sand..
Jag är totalt ärlig med hur jag mår och känner och det vet nog de flesta vid det här laget som läser min blogg eller är vän med mig på riktigt.
O ja, jag la ofta på en mask när jag träffade folk förut 
(och ibland nu) att jag mådde bättre i min sjukdom än jag gjorde.
Men ville inte gå runt som ett lik :D
Måste ändå säga att mina symptom nuförtiden är mildare och det går framåt :)
Men är ju bättre på att balansera dagarna också samt att jag märker att jag klarar mer vardagssysslor utan att bli helt deckad. 
Skulle jag gräva ner mig och se sjuk ut så skulle det bara bli värre.
Jag låtsas inte att jag är så här lycklig och positiv för det är just vad jag är :)
Stör ni er på detta så gör något åt ert egna mående istället för att gå runt och sprida destruktivitet som göder alla andra till att må dåligt.
Varför är det så fel att älska livet och vara lycklig?? Den svenska avundsjukan?
 
Jag är inte perfekt på långa vägar och jag har även sämre dagar som vanliga människor har, men jag gör något för att uppnå denna underbara livskvalité man kan ha även med en dryg sjukdom/obalans.
Jag fejkar inte.. jag är bara jag med ett stort leende på läpparna och i mitt hjärta <3

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar