söndag 8 februari 2015

Vänskaper.. vilket dilemma...

Dagarna och veckorna rusar iväg och jag hinner inte riktigt med.
Jag tar dag för dag och gör precis det som faller mig in och det jag och min kropp klarar av just då.
Prioriteringar får göras för att inte riskera att hamna i riktigt dåligt mående med svåra symptom.
Har inte haft en sådan period på väldigt väldigt länge utan symptomen har varit lite mildare och inte hållit i sig så länge alls.

Mina vänner saknar jag och umgänget eller kontakten blir lite utspritt.
Jag försöker höra av mig men jag tänker desto mer.
Det är så många jag vill umgås med eller kontakta ofta men tiden bara rinner iväg.
Dagarna blir till veckor och veckor till månader, lite läskigt det där :D
För mig är det ju jobbigt med samtal ofta så att skriva kan vara lättare, fast det blir jobbigt för huvudet med föör mycket av det med.

Har börjat tänka på att jag måste prioritera de vänner som jag haft ett tag eller väldigt länge trots att flera av oss inte ses ofta längre.
Vi kanske inte har samma intressen eller liv längre men vill ju ändå ha bra kontakt med er.

Visst har man ofta kontakt med de vänner som faktiskt delar ens tankar och intressen,
 men några av dem är egentligen bara bekanta och sådana som man ej träffat i verkliga livet.
Klart jag älskar att lära känna nya människor och de som faktiskt är mer lika en själv och faktiskt så livet är..
man hittar nya vänskaper som delar ens egna intressen och den man är just nu i livet.
Men kan inte skippa min lilla energi i hjärnan på bara sådana människor.
Jag vill ju orka med att ha kontakt med mina gamla vänner och de man har växt upp med också.
Jag hoppas alla förstår mitt dilemma och att jag inte menar något illa.
Vänskaper som inte har varit under lång tid kan jag inte hålla på att skriva till dag ut och dag in t ex.
Prioriteringen är för min hjärna och att jag ska försöka ha kontakt med fler av mina äldre vänner oftare och de vänner som bor i min hemort etc istället för de som är kortare vänskaper och man har kontakt med nästan dagligen. 
Vet inte hur jag ska lösa detta så jag inte tappar alla fina både gamla och nyare vänner som jag faktiskt vill ha kvar i mitt liv.

Vet inte om ni läser detta ni äldre vänner, men jag vill verkligen inte tappa kontakten med er.
Jag tänker ofta på er och fast jag trappat ner väldigt mycket på fb så är det iallafall där jag får följa er.
Vill även träffa er oftare.. och vissa har jag inte träffat på flera eller många år.
Ja som ni märker så slåss jag ibland om tiden.. min kropp..och min egna vilja.
Hur ska jag fixa detta på ett bra sätt?

"Snillet" får spekulera vidare och jag vet att jag är superdålig på att höra av mig.
Vissa är jag duktigare med än andra dessvärre..
Hör gärna av er och som sagt.. att skriva går lättare oftast.
Jag säger även till när samtal i telefon eller riktigt umgänge öga mot öga blir lite jobbigare eftersom kroppen är som den är ;)

Saknar er och vill krama er alla!!

<3  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar