torsdag 26 mars 2015

En hel drös med filmtips...


Denna film är inte ny men jag bara avgudar äldre människor som förändrar och Lever livet, wow :)
Andra filmen har nyligen kommit ut på bio så den ska bli kul och se sen.
 

Hade större förhoppningar på denna men den var ändå helt klart sevärd för den som älskar mystik och andar som jag :)
 

"Interstellar" var en mycket bra film.
Mycket tänkvärd och man börjar verkligen förstå hur stort universum är och att vi måste börja förändra hur vi behandlar människor, djur och natur.

Förutom att Jamie Dornan är ljuvlig att se på i rutan så var denna film verkligen fin, och även här får man endel lärdomar om mänskligt beteende.
Kärlek är fin om man bara låter hjärtat tala och hålla ytlighet och makt borta.
 

En psykologisk film om sökandet efter lyckan.
Gillar sådana :)
 

Hur livet kan vara för så många barn.
En mycket bra film om föräldrar som inte tar sitt ansvar för sitt barn.. om hur förlorad trygghet och djupa känslor skapar hur vi blir.
Rekommenderas, för blir så ledsen när människor skaffar barn och inte ger dem trygghet eller kärlek.
Och det värsta av allt, överger dom eller gör dom ständigt besvikna :(
  

Bra skådespelare och bra handling.
 

Det jag tycker är häftigt är hur vi människor är uppbyggda.. hur vi egentligen kan fungera.
Och tänk vad häftigt att vi kan tänka..vår hjärna verkligen är magisk!!
Men vi använder en sådan liten del av den... 

Jag grät och grät...
Hur det är att lämna sitt land, lära sig om en hel ny värld och försöka få andra att förstå och få hjälp till att starta om på nytt.
 

En hyfsad bra skräck/thriller för er som gillar mystiken återigen.
Min ungdoms favoritskådis (en av dom) Casper Van Dien är alltid kul att se efter så många år :D
Finns även en del 2..
 

Hur kul är inte denna?!!
Kan bara säga att Jonas Karlsson är en suverän skådespelare som lärde sig finska till denna och gör det mycket bra :D
Om man ser lite längre så har den bra tankar om livet och att det finns så många som vill förändra sitt liv...
 

En gammal dokumentär som är så viktig i dagens samhälle.
Om attraktionslagen och hur den fungerar b la.
Rekommenderas!!
 

Wow!! Se den :)
 

Kärlek och tårar.. japp en otroligt bra film!!


Att finna sig själv, bearbeta sitt inre och olika händelser och få budskap under en vandring, är något som måste vara helt magiskt.
Att få vara ett med naturen.

Något jag skulle vilja testa.. en pilgrimsvandring...
Underbar film!!
Kan bara säga att när jag tittar på en film så brukar jag gå djupt i saker och ting i den.
Jag orkar inte skriva allt jag ser i dessa och vet ej om det skulle intressera er heller :))
Men jag kopplar nog på alla sinnen, hjärta och min analytiska hjärna när jag ser på något.
Jag lär mig av det och det är mycket intressant att se lite längre än det ögat ser och hur hjärnan tar in det ytliga.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar