onsdag 25 mars 2015

Förändringar och allt det som gör mig glad...


Nu har jag haft lite uppehåll här då jag prioriterat lite annat.
I fredags hade dottern och jag lite biomys och kollade på den andra filmen i trilogin "Divergent".
Mycket bra faktiskt!!
Faktiskt mycket tänkvärd film, och dottern och jag diskuterade vilt om budskapen etc :)
 

Och eftersom det tar mycket för min kropp att göra saker så blev det endel vila också.
Leksandsmatchen lugnade mig inte direkt :))
Spänning, men dock blev det en vinst.. wohoo!!
Och en stor tumme upp till alla Leksandssupporters som verkligen stöttar och står kvar trots att det ibland går dåligt.
De föregår med gott exempel på hur man ska uppföra sig mot varandra med.
Inga bråk utan ren kämparglädje.

Igår hade jag dock en sådan där dag då adrenalinpåslaget var enormt.
Fick gjort massor och det roligaste var nog att jag tillverkade ett nytt lager med deodorant som var slut och ny hudkräm/kroppssmör som jag aldrig gjort förut.


Dessa produkter har jag använt till min naturliga och giftfria deo:
Sheasmör Paradoxa
Bikarbonat
Tefröolja (som jag dock glömde fota)
Potatismjöl
Eteriska oljor


Dessa produkter använde jag till min hudkräm/kroppssmör:
Sheasmör Paradoxa
Ringbloms extraktolja
Eterisk olja

De blev bra förutom att dottern inte gillar lavendel lukten på hudkrämen :))
Har inte gjort denna hudkräm förut och den kändes riktigt fet, mjuk och len på huden.
Perfekt för en torris som mig.
Och den gick bra in i huden också, underbart!!
Blir att inhandla fler eko eteriska oljor som jag ska använda till nya krämer osv.
Bra vid förkylningar och andra symptom dessa aroma oljor.
Haft mycket hjälp av dessa :)

Eftersom jag ska ut på lite roligheter till Hufvudstaden på lördag så är min prio nu att vila och balansera.
Mycket som sker inom mig och mycket som ska ske här framöver som förändrar mitt liv lite.
Ingenting är här för att stanna, utan livet måste få förändringar för att vi ska få lärdomar och för att vi ska bli medvetna för det som ska ge oss bra hälsa och ett uppvaknande. 
Jag är lugn och jag vet att allt blir alltid till det bästa och precis det som ska vara på min väg :)
Jag accepterar den förändring som jag egentligen är frustrerad över, men med en andra tanke så är det något väldigt bra och som även gör att jag kan fortsätta mot mina drömmar och tillslut landa i dom.
Jag känner mig upprymd och tycker det är riktigt spännande med allt som kommer till mig precis när jag behöver och allt som sker med och runt mig.
En euforisk glädjande känsla kommer över mig och jag är lycklig över att jag börjar förstå många av budskapen.
Tacksam för livet är vad jag är och tacksam för människor som är runt mig och dyker upp här och var!! :)

Allt har en mening.

<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar