tisdag 10 mars 2015

Förvirringen är stor...

 Människor.. män kollar oftast in smala eller vältränade kvinnor med större bröst men väljer att förälska sig i och leva med "normala" och mulligare kvinnor.. har umgåtts alltför mycket med killvänner för att märka av detta :D 
Är det för att de då kan känna sig trygga med att de själva kan få vara just som de är och inte känna press och krav?
Ingen tävling utan bara kunna vara samt slippa känna rädsla för att den vältränade ska lämna..
Kvinnor spanar ofta på muskulösa män och ser ofta de som de trygga, dominanta som tar hand om henne.. manliga..spännande..
Men insidan på alla dessa som jobbar för sina ytor är oftast obalanserade för de bara går all in på att skapa sitt perfekta yttre.
Varför är det så?
Varför ljuger man för sig själv när man egentligen vill ha en person som man klickar med på olika plan, istället för en som bara vill behaga andra med sitt yttre?
Vem förälskar man sig i då? En persons skal, men inte själva själen?
Jag vill lära känna en person innan jag förälskar mig.. jag ser personen men bryr mig inte om förpackningen eftersom jag hellre vill mysa med en mullig mage och en persons doft och tankar än muskler.. been there done that...
Jag ser på alla sorts män och får känslor för den jag klickar med på olika plan.
Och faktiskt så spanar jag mer på de vanliga männen på stranden än de muskulösa och de som vill visa upp sig, likaså på kvinnor som är otroligt vackra i olika former.
Jag älskar män som är trygga i sig själva och har sina egna kroppsbyggnader.. inte dessa uppumpade muskler eller magrutor som de vill ha för att de tror att det är det perfekta.
Har man lite muskler för att man har lätt att få det av vanlig
träning.. fine.. men för att visa upp och tro att Det är det väsentliga i skönhet och för att få kärlek och må bra i sig själv är man ute på villovägar.

 Jag har själv varit i den världen... gymvärlden... med fast och väldigt smal kropp, muskler och ett kaosartat inre.
Ego och dess energier har rotat sig fast på dessa ställen.
Det gäller att inte gå i dess fälla.

Hela samhället är byggd på lögner... varför inte gå emot detta och faktiskt lyssna på sin egna inre röst (hjärtat) och inte lyssna så mycket på hjärnan (egot), samhällets ytliga hets och vad man tror alla andra tror man ska ha för att själva vara "perfekta" i livet (illusionen)..

Jag är trött på att ljuga för mig själv, är ni?

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar