torsdag 5 mars 2015

Hör jag hemma här?... känns inte så..

Detta skrevs av mig idag på en sida för oss med ME då jag länge har gått och funderat på hur alla vi människor inklusive läkare, forskare osv osv försöker få oss att lyssna på just deras ord och deras sanningar.
Läkare är de jag helst av allt inte går till då de har visat sig göra en ännu sämre med mycket under många många år.
Men detta gäller alla i världen och allt som finns att lära om.
Det är intressant att tänka lite längre ibland och som idag har jag nästan fått nog med alla tester, sanningar och människor som egentligen inte har en aning.
Alla är vi helt olika individer och egentligen.. hur mycket vet vi om vår människokropp och hur vi balanserar den på allra bästa sätt.
Och VAD är viktigast att först balansera?

Hur vet vi om allt det som faktiskt får oss att må bättre och läka inte stjälper våra inre organ osv på längre sikt?
Hur och vad vet vi egentligen??
Ayurvedan är det mest klockrena jag har stött på än sålänge och det är bara med naturliga saker..

Men lite av detta kanske kan skada det med, vem vet?
Det jag tror mig veta iallafall är att allt hänger ihop.. själ (sinne) och kropp.
Men sen då?


Mycket som spårar ur i min hjärna idag och som alltid ;D
Men är inte vi egentligen ganska ointelligenta varelser som tror att vi vet?
Jag är nästan helt säker på att det finns liv därute i olika galaxer som försöker hjälpa oss.. vet ej om det fungerar så jättebra än :))

"Just nu är jag lite frustrerad på funktionerna i vår kropp och på hur samhället och vi människor fungerar.. många tankar som far runt trots att jag ändå mår bra i mig själv och mitt psyke är toppen.
Detta är inget påhopp, inget elakt mot någon.. utan enbart djupa tankar och ett intresse för alla lärdomar som finns för vår fysiska kropp och dess funktioner och vårt psyke.
Hur fasen ska man orka och kunna få in all info om den minsta lilla grej och hur det fungerar med vad i vårt inre system i kroppen (organ, endorkina systemet, blod, syre, celler osv osv osv?
Och hur vet ni att just det ni har läst eller provar etc fungerar som läkning och är rätt och riktigt och inte ställer till mer oreda?
Alla pengar som slängs ut på preparat och olika terapeuter/praktiker inom alla olika områden.. är dessa nödvändiga.. blir vi bättre?
Alla människor i världen har olika sanningar.
Forskningen är inte alltid att lita på... och med så mycket obalanser i kroppen samt att alla vi människor är olika individer så fungerar saker olika för oss alla oftast.
MEN VAR ska vi börja?
Med VAD ska vi börja?
Hur vet vi att det vi gör inte skadar andra saker i kroppen?
Kan vi lita på det vissa personer säger till oss?
För när man går till en kinesiolog eller vad det nu kan vara och gör tester så kan en annan säga något annat....."

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar