tisdag 31 mars 2015

Jag är precis som alla andra... men vi är olika...

Mitt liv består inte enbart av andlighet, yoga, psykologi etc.
Men detta har till största delen hjälpt mig att må bra i livet och fått en förändring bara till det bättre.
Jag är inte bara "flummig" och "uppe i det blå" jag är precis som alla andra med otroligt mycket erfarenheter som korsat min väg. 
Jag är rockbruttan/flumtanten, mamman, din vän, dottern och totalt mänsklig med fel och brister...
Men också med lärdomar hur det är att vara på väg att avsluta sitt liv,
hur det är att få en sådan rädsla för sig själv när man inte kan gå ut genom dörren utan att vara rädd för att ta livet utav en annan människa och bli dömd som mördare,
att söka sig till akutpsykiatrin av total rädsla för sig själv och andra och då bli hemskickad med dumma svar, oförståelse, rullande ögon för jag tog upp det som psykologer tycker man ska göra (som jag redan visste och försökt med) och få utskrivet såkallade antidepressiva som jag hade haft i många år utan resultat och som gav fler biverkningar,
att med rädsla vara skräckslagen för att låta sin "demon" ta över och skada sitt eget barn pga frustration och vrede,
att skada sig själv och njuta av smärta,
att vara i det svartaste hål och inte ha någon att vända sig till förutom sina föräldrar som man ej ville lasta med en drös av oro,
att gå sömnlös i år, och många dagar totalt utan,
att växa upp med oro för nära o kära som fick leva i alkoholens klor med hot o rädsla,
hur det är att leva i rädsla och vrede/frustration i en relation med anabola inblandat,
att ha sådan panikångest i många år att kroppen tar slut av desperationen när man blir totalt hysterisk att man bara gråter, skriker och inte kan vara still eller bara ligger platt ner och är helt förlamad...
  Samt mer därtill...
 
Det är många som jag ser mår dåligt och jag vet känslan av att vara där...
Jag dömer aldrig mördare och andra människor med missbruk och destruktiva beteenden, för jag vet hur lätt det är att hamna i just det pga flykt från sina jobbiga känslor, obalanser eller svåra händelser...
Jag skriver ofta hur lycklig jag nu är och hur bra psykiskt jag mår och ALLT detta är sant och ingen falsk fasad som jag sätter upp.
Jag försöker visa att det faktiskt går att förändra..
Försöker visa att Du är en stark själ som faktiskt kan klara att komma upp från det svartaste hål helt själv...
Det krävs ett passionerat och hårt arbete med att jobba med sitt inre och bryta mönster och destruktivt beteende och mående.
Att lära sig andas på riktigt var bara det ett hårt jobb och som jag fortfarande jobbar på.

Jag är "uppe i det blå" för att förändra, för att må bra, för att vara totalt lycklig och hitta mig själv.
Det krävs 24h om dygnet av fokus på arbetet och även att kunna vara en mor, en vän och en dotter... jag har fått ett nytt liv, en lycka, en stor tacksamhet för att jag lever.
Jag vill med detta bara tala om att jag är precis som alla ni andra.. en rockbrutta/flumtant med massor av drömmar.. en mor.. en dotter och en Vän.
 
Jag skriver inte detta för att få sympatier eller för att låta duktig..
Jag skriver detta för att jag ser hur samhället har förändrats, med ett oerhört stort antal människor som dras med ett dåligt psykiskt mående som sen också blir fysiskt.
Att hjälpen inte räcker till och att den är väldigt bristande.
Den är inte till för människan längre utan för makt och pengar.
Mer förståelse och mer kunskap måste finnas, för detta fungerar inte alls.
 
 Jag vill även få fram att jag inte alls är "flummig" hela tiden (jag är jag), jag är precis som jag alltid har varit men med betydligt fler lärdomar och med ett större djup :D  
 
Mina tankar går till alla som inte mår oki... kramar om er alla och jag vet i allt svåra så kommer en dag då ni faktiskt kan vara både glada och tacksamma för skiten ni är i just nu och har haft <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar