torsdag 19 mars 2015

Jag ser, stöttar, skapar, tänker och känner...

Jag skrev ett inlägg på en av alla sociala medier som finns uti världen men raderade det.
Det var detta med alla inbjudningar/evenemang som strömmar in om att vara emot våld eller annat dåligt, att uppmärksamma olika sjukdomar, handikapp eller dåligt mående olika dagar osv...
Jag är emot all sorts våld och vad det nu kan vara ALLTID och ALLA DAGAR.
Jag bryr mig om och tänker på alla sjukdomar, handikapp och de som far illa ALLTID och ALLA DAGAR.
Måste vi människor uppmärksamma sådana här saker genom kläder, färger, små evenemang på facebook etc.. finns det inte andra sätt?
För det finns så många som är emot och vill stötta men som inte får en inbjudan t ex.. och kommer saker att ändras genom dessa?
Vad kan vi istället göra?
Varför ska allt visas offentligt för att det ska betyda något om vad vi stöttar, tycker, tänker och känner?
Vi ALLA är så, och jag kan börja fundera på varför.. och klart det finns både för och nackdelar och om vad såklart :)

Men är det för mycket i världen idag?
 Mycket funderingar igen ;)) 
Jag försöker ha det rensat med all info och mycket intryck som överöser oss varje dag och varje minut, som gör oss stressade, utbrända och sjuka.
Det är inte lätt.
Jag raderade mitt inlägg för att jag kom att tänka på att det verkligen låter som att jag bryr mig om vad andra ska tro om mig om jag inte går med i dessa evenemang och vad det nu kan vara.
Det är ju detta tankemönster jag försöker bryta för att må bra i mig själv.
Nu var det för att jag ville slippa alla inbjudningar till dessa evenemang då jag faktiskt inte behöver visa genom dessa att jag bryr mig eller är emot något.
Jag gör det genom mina sätt och inte just bara genom dessa evenemang etc <3
Men det finns faktiskt människor som dömer någon och tror saker genom detta.. även vänner tro det eller ej ;D
Och omedvetet tänker jag då vad alla ska tro om mig.. vilken åsikt jag har eller om jag är okänslig osv.
Jag måste lära mig att om människor tror saker om mig och inte frågar mig för att få ett sant svar så är det deras problem och förlust om de då undviker mig.
Jag är inte mer än människa, och jag måste vara ärlig och säga att som en högkänslig person samt med en destruktiv relation till mig själv så har detta varit jobbigt för mig i livet.
Jag håller som sagt på att jobba med mig själv otroligt hårt och har gjort under flera år.
Mycket som tar lång tid.
Men jag är på rätt väg och det är otroligt svårt att komma tillrätta med allt så som samhället ser ut i dag och hur vi människor är och lever.

Så hoppas ni fick en liten förklaring på detta och att jag faktiskt bryr mig, stöttar och vill skapa en bättre värld trots att jag inte tackar ja till alla evenemang/grupper/sidor osv osv.
Jag rensar och sparar det som står mig närmast och behövs just nu.

En stor torsdagskram till er alla!! :*

<3

  
 

2 kommentarer:

  1. Håller med dig- man kan inte hjälpa alla- det skulle jag inte klara av utan gå under själv - och vem skulle jag då kunna hjälpa? Men jag hjälper så mycket jag förmår och alla kan hjälpa någon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kan vi inte hjälpa alla, och vi måste ta hand om oss själva för att orka leva.
      Var bara lite tankar hur världen ser ut, och vad vi människor skapar, låter flöda eller tar emot :)

      Radera