fredag 6 mars 2015

Känslan för 6 år sedan...

Efter den sköna holistiska yogan igår på "Shanti" som innehöll glädje och tårar av tacksamhet av att saker går framåt så blev jag sittandes i soffan med musik.
Jag växlar vilt från mantran och meditationsmusik till det hårdare slaget :D
Men så kom jag in på Volbeat.. den grupp som var stora för mig för ett antal år sedan.. de låtarna som fick mig att glädjas och orka i mitt helvete.
De som var med mig under min förälskelse med en av mina själsfränder.
Så fick jag se att den första gången jag såg dem live var exakt igår för 6 år sedan.
Minns den dagen med euforisk glädje och en varm känsla i hela kroppen.. och förälskelse.. hela den känslan är oslagbar.
Jag hade haft en jobbig tid med min ME som jag då inte visste var den sjukdomen.
Hade varit deckad och min kropp var fullständigt nedbruten.
Med exet och hans fina vänner hade jag en toppen kväll och han gjorde allt för att jag skulle må så bra som möjligt den kvällen.
Jag är så tacksam att jag har fått dela år, månader, dagar med så genomfina människor i mitt liv.
Ja det har varit hemska delar också, men så är livet och jag vet varför.
Tack alla ni som delat olika delar i mitt liv.
För ni har satt ett avtryck i min själ och hjärta som jag vårdar ömt <3

(Och bara ett tillägg: Jag har inga känslor för mina ex och jag vill inte ha dem tillbaka.
Så det inte behöver bli några missförstånd ;)
Jag vill bara att de ska må bra och vara lyckliga i sina liv, och är tacksam för att ha mött dem på min väg.
Några få har varit djupare kärlek än andra, så klart de har gjort ett stort avtryck i mig :) )
Idag ska jag fortsätta att lyssna på dessa, Five Finger Death Punch, Disturbed, Raised Fist, Slipknot, Dream Evil, In Flames m fl...
Behöver dansa och släppa ut vårkänslorna :D
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar