torsdag 26 mars 2015

Min dröm att vara hippie...

 När jag var ung såg jag ofta på 60,-70-tals filmer och drömde mig bort.
Jag lyssnade på Janis Joplin och Jimi Hendrix b la och önskade jag hade fått delta på Woodstockfestivalen :D
Jag föddes dock i slutet av 70-talet så fick aldrig riktigt vara i den där hippie kulturen.





Men fast jag snart är fyrtio så har jag inte växt ifrån det som jag gillade då.
Fortfarande älskar jag kläderna, musiken och det fria.
Jag har alltid hoppats att min stora kärlek någongång i livet skulle ha intresse för denna tidsepok, med ett lantställe där man kunde odla och springa naken ute i trädgården om man så ville :))
Att lära sig om olika växter i naturen som är ätbara och låta barnen ta del av det.
Sitta runt en lägereld i trädgården och lyssna på musiker och sjunga med.
Kunna bara vara och andas.. slippa hela samhällets stress och krav.








Jag har alltid känt det som en del av mig har varit instängd.
Har följt med samhällets flöde till en stor del och ibland inte varit sann mot mig själv och haft modet.
Nu som äldre och lite klokare så har jag börjat släppa ut min förlorade del.
Men tyvärr är det så många som inte har modet att finna sig själva i samhället och vågar se annorlunda ut eller göra annorlunda saker.
Jag måste få bort den del av mig som inte är Jag och som är den del som är som alla andra.
Har pratat med en vän om detta förut och hon vågade inte heller vara riktigt den hon är.
Att klä sig i vissa kläder eller vad det nu kan vara.
Sorgligt är det att vi människor dömer efter utseendet och ytan.
Att vissa åsikter eller beteenden ska höra ihop med vissa klädval etc stämmer ju inte.

Varför får vi inte vara som vi vill?
Varför ser vi alltid på ytan och har förutfattade meningar om människor?
Varför är det fel att gå utanför ramarna?
Varför ska allt på vår fysiska kropp representera vilken vi är och hur vi är?

Kan säga att jag är less och besviken på alla fördomar (för det har vi Alla omedvetet eller medvetet) och på hur samhället delar in oss i olika fack.
Vilket fack är bäst och varför skulle det vara det?
Varför ska allting vara så svårt att förändra och varför ska allt göras svårare än det egentligen är?

<3
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar