tisdag 10 mars 2015

Nu kör jag på en lugn inkännande växel...

 Lös ut muskelspänningar, öka cirkulationen i olika organ, rena blodet och andaas djupt..
Min kropp är lite envis just nu och jag blir bara förvirrad.. bara att andas och ta det lugnt och lyssna på vad den har att säga och försöka få ett ökat och bra flöde :)
Jag försöker att inte bli frustrerad utan acceptera att den varnar med lite olika saker.


Det finns så många som ser yoga som något svårt och flummigt.
Att de inte är smidiga nog eller att de inte är "atleter" och klarar alla poser i yogan.
Det är så fel som det kan bli och trenden som råder nu är alla bilder på svåra yogaposer där det ska presteras och vara så vig som möjligt.
Yoga handlar enbart om att komma in i sin Egna kropp och lyssna på vad den behöver och klarar av och skapa balans mellan kropp och själ/sinne.
Öka flöde, rensa gifter, bearbeta,-och hitta sig själv.
Själva poserna/övningarna gör man efter egen förmåga och ofta kan man bara sitta eller ligga ner och ha intentionen på dem.
ALLA kan yoga och det finns många teman som man kan välja mellan.. olika yogaformer trots att Yoga egentligen bara är en.
Jag själv har genom min ME en kropp där b la muskler drar ihop sig och gör mig väldigt stel.
Min stelhet varierar i olika perioder men jag kan absolut inte göra alla svåra yogaposer.
Jag utövar mycket holistiskyoga som är väldigt bra för mitt inre och är en väldigt lugn yogaform.
Sen har jag provat fler också, men inte alla som min kropp klarar och som jag känner är min grej.

Hade jag inte börjat med yoga så hade jag med säkerhet inte mått så här bra inombords som jag gör idag.
Och hade absolut inte varit så här bra i min ME som jag är ändå.
Jag är oerhört tacksam att jag fann det lilla stället "Hälsokontakt" där man fick stöd och vägledning inom olika områden av en slump för flera år sedan.
Först testade jag att delta i en liten meditationsgrupp och kände verkligen att jag hade hittat rätt.
Gick snabbt med i en grupp inom medicinsk yoga/kundaliniyoga med en väldigt bra lärare som hade workshops och yogaklasser etc med oss.
Prövade även andra yogaformer där.
Fortsatte en termin med mindfulness och mycket annat som är bra för vår hälsa.
Genom en föreläsning som där hölls av min nuvarande yogalärare Ulrica Gulz fick jag upp hoppet om att bli läkt i kropp och själ.
Hon bodde då inte i min stad utan jag gick med en stor önskan att jag en dag skulle få närvara på hennes klasser.
Sen tog det inte så fasligt lång tid till att jag fick höra att hon skulle flytta hit och starta upp ett yogaställe.
Kan säga att just då tackade jag högre makter och att allt verkligen har en mening.
Det har bara flödat på med det som jag har behövt och saker har skett efter mina önskningar i den tid det var menat för det.
Så med stor tacksamhet förstår jag att attraktionslagen fungerar och att allt man behöver och ska lära sig kommer till en.. det som är meningen med ens liv.

Då kommer den önskning jag gjorde när jag var yngre tonåring..
Ville b la bli filmkritiker.. jobba med att se och analysera filmer osv.
Hmm.. nåja önskningen gick väl i uppfyllelse på ett sätt, genom min ME och att jag nu kan se endel film, men det var ju inte på detta sätt jag önskade detta haha :/
Så tänk på att när ni önskar något genom attraktionslagen, så se till att ni önskar på rätt sätt ;)

<3
 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar