torsdag 5 mars 2015

Pausar... känner in...rensar och fortsätter...




Jag bäddade tidigt ner mig igår kväll efter en dag då både glädje fanns, men som översköljdes lite av en uppgivenhet då min kropp inte vill fungera riktigt med olika organ.
All kunskap jag får till mig varje dag gör bara ett kaos i mitt huvud just nu.
Mina drömmar om nätterna ska vi inte prata om.. herregud vad det sker mycket nu.
Jag tackar och tar emot allt som sker i mig :D

Kroppen signalerar och varnar ordentligt när vissa råvaror intas fast de har gått rätt bra tidigare.
Vill bara ha hjälp från någon som kan testa mina organ och min kropp med allt, för jag orkar inte just nu!!
Det tar energi och kraft från kropp och huvud som jag inte har just nu och jag vet inte hur jag ska gå vidare.
Min kropp är så komplicerad med allt skit den har fått genomgå och intagit under många år så klart den reagerar.
Mycket krockar när man ska stödja organ eller det endorkina systemet och med celler, syrebildningar och hela faderuttan.. och läkare är ju sämre på detta hur allt fungerar så där kan man inte heller få hjälp.
Alla individer är olika och vad som fungerar på just dem så svårt att få hjälp av andra med.
Ayurvedan är super och klockren men när man har en sådan kropp som min så är det svårt att nysta ut oredan.
Och att berätta allt om den tar år och dar.. orkar inte det heller.
Vill att tester ska tas och att det ska gå och se tydligt hur varje organ eller körtel mår och fungerar, men tyvärr går det inte på det sätt jag vill.
Man måste ta tag i varje del i rätt ordning och det är ibland svårt att veta.
Nu ska jag fortsätta att ta djupa andetag, göra andningsövningar, meditera och yoga och få rätsida på min lilla uppgivenhet.
Den är egentligen inte så stor, men den finns där iallafall som en liten fästing :D
Tårar kommer ut framför filmer, något jag läser eller i yogan för att lätta på trycket.
Men jag är närvarande i alla mina känslor och det är fantastiskt och befriande.
Allt skit jag bearbetat och som legat lagrat i nedre delen av kroppen har nu stigit upp känns det som.
Spänd i både bröst och ansikte som jag aldrig har varit.
Men en luftig "skräpkällare" börjar nu eka där inom en :)

<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar