torsdag 5 mars 2015

Vår värld är på väg att förlora...

 Jag vill gömma mig bakom skynket...bakom världens ständiga utblås av information, åsikter och händelser som skapar utbrändhet i våra hjärnor, beteenden hos oss människor som sårar oss själva eller andra, åsikter som triggar pga speglingar i våra egna obalanser och kroppar som ger upp eller som ständigt försöker skapa eller ta energi från allt den kommer åt.
Vad är det som händer i världen, och vad är det som händer med oss människor?
Ingenting som stannar upp.. ingenting som känner in eller lyssnar på vad som är bäst för oss eller vår värld.
"Trender" som vi tror är de rätta vägarna att gå.. just nu, men som oftast snabbt byts ut till något helt annat.
Allt ska bara ske i så snabb takt som det går.
Alla ska prestera eller skapa för att vi tror att det ska bli bättre.
Blir allt bättre?
Hur mycket går det egentligen att skapa tills vi kvävs av det stora berg som bara ökar.
Vi kan söka svar på allt, tror vi.. men kan vi verkligen det?
Vad är det rätta svaret och vad är egentligen sant?
Vi går in i våra bubblor då vi tror våra egna åsikter är sanningen.
Vi ser upp till valda människor som går ut med sina sanningar och väljer vilka av dem vi vill bli "hjärntvättade" av för att få svar eller öka vår sanning.
De är starka individer som leder "människoboskapen" på den väg de tror är rätt... men är den verkligen det?
Åsikter haglar och triggers skapas för att vi människor blir mer och mer obalanserade med alla intryck och händelser vi matas med dagligen.
Hjärntvätt av all reklam, nyheter och samhällenas krav/press och stress skapar inget annat än stor kollaps på vår jord.
En vacker planet med liv som kunde varit fridfull, trygg och underbar om inte våra "intelligenta" människohjärnor kunde släppa sina osunda, maktlystna eller tävlingsinriktade tankar i vinden och faktiskt bara vara... i kärlek.

Jag orkar inte och jag skäms.

<3   
 
 

2 kommentarer:

  1. Mycket kloka ord- varför skäms du? Jag orkar inte jag heller men jag tänker inte skämmas. Vi behövs som en bromskloss mot denna värld. Jag är inte stresstålig...............ok........vad bra att jag reagerar negativt mot stress - så resonerar jag nuförtiden. Skriv vidare- jag är glad att jag upptäckte din blogg. KRAM// Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skäms för att vi inte har kommit längre.. för att vi fortsätter att göra denna värld till ett materialistiskt samhälle där vi hejar fram människor till makt och status..
      Där allt ska ske snabbt utan en tanke om vad som blir utav allt detta.
      Vi är som boskap.. flockdjur och följer ledarna.
      Många ledare som inte alls är skapta för att vara ledare.
      Människor som inte vågar sticka ut för att vi måste följa det samhället skapar.
      Ett skapande som går åt skogen för vår planet.
      Mycket som skulle gå och lösa smidigt men som makthavare krånglar till.
      Känns bara som de vill skapa drama och otrygghet för att vi människor "behöver" detta.. hemskt och pinsamt.
      Och bromsklossen betraktas fortfarande som de svagare som inte vill hänga med i utvecklingen.
      En utveckling som går åt fel håll alldeles för fort.. hinner vi stoppa?!

      Jag är positiv och kommer vara som jag är.. folk får tycka jag är flummig och konstig, det spelar ingen roll.
      Kram till dig fina Eva!! :)

      Radera