torsdag 26 mars 2015

Vi är skådespelare i vår illusion...


Vi kan bara själva välja om vi vill vara medvetna genom att se och förstå... eller om vi vill stå blinda och följa med boskapen i illusionen...

Ser världen lite så här just idag.
Varför låtsas vi och väljer att vara blinda, när allt kan ske snabbare bara vi har modet att vakna.
Vi är skådespelare i en värld där vi tror oss ha ett liv.
Göra det som måste göras för att vi tror att det ska vara så.
Hur skulle det vara att öppna ögonen och släppa vårt skynke vi har inom oss?
Vi är ett myller av rörliga ting..energier som är låsta att höra ihop med vår kropp.
Vi följer och vi tror oss veta sanningen.
Men det vi har skapat är bara en värld med falskhet.. en illusion..
Vad är egentligen det sanna inom oss?
Vad vill vi, vår själ och vårt hjärta egentligen?

Jag tror jag är född i helt fel tid detta liv, för allt jag tänker på vet jag att så många anser vara helt befängt :D
Känns som jag vill framåt men blivit fastkedjad pga att människor inte tillåter sig att gå djupare.
Vart finns det plats för mig att fortsätta min resa?
Baskunskaperna har jag redan för längesen, men vad finns nästa steg undrar jag?
Jag är inte fullärd och kommer aldrig bli, men jag vill veta mer..
Ja mycket frågor men så lite svar :))

Ni får alla ha en underbar torsdag i det gråa, men ack så vackra tavla!! :)

<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar