fredag 3 april 2015

Dåliga dagar skapar lärdomar...

Tror det har börjat lugna sig lite här hemma.
Vi två har haft några dåliga dagar då mina MEsymptom tagit nya tag och storskruttans kropp inte riktigt orkat med hennes ambitiösa tempo.
Fast hon är frisk från sin ätstörning nu så har kroppen tagit stryk.
Hon blir utmattad och hennes huvud fungerar inte som hon vill.. precis som med mitt.
För mycket information ger kaos.
Men jag är bara rädd att hon ska bli utbränd som jag blev när jag gick på gymnasiet.
Vi är bägge ambitiösa och vill vara duktiga, men det fungerar inte att leva så.
Hon vet med sig att hon inte kan stoppa sig själv riktigt än, men att få de högsta betygen är inte allt här i världen.
Man måste lyssna på sin kropp.
Jag är inte en sådan förälder som pressar.. jag försöker backa henne istället och det går ju sådär :D
Men är så stolt över min tös.. med allt hon har lärt sig, med den hon är och all stöttning och hjälp hon ger <3

Men vi har haft ett par dagar som det totalkrockade med måendet och det var längesen vi hade det så.
Men vi pratar iallafall om det så det är skönt <3
Det jobbiga kan vara att man sitter där med tårar i ögonen och bara vill ha hjälp av samhället.. hjälp med att orka med när dagarna är som värst.
Då samhället kräver så mycket av en som förälder och där man som mamma vill finnas och stötta sitt barn.
Hur gör man när man inte ens orkar ta hand om sig själv och då hjärnan brinner och kroppen helt lägger av?
Det är tur att min positivitet och min inre kraft ändå finns, för utan den skulle jag nog gå under dessa dagar som ändå (tacksam) är färre än förr.
Men man tar ett djupt andetag, ser sina tankar som skapar en konstig känsla och tänker till ännu en gång.. man ser ofta att en tanke kan förändras och en bättre känsla då kan uppfylla kroppen.
Vi är inga superheroes... vi är människor.
Är fortfarande chockad hur fasen jag kunde klara att komma dit jag är idag och älska livet så innerligt och känna sådan glädje fast jag är så dålig i min fysiska kropp :D

Just nu sitter jag med en brinnande kropp, en släng med lättare MEmigrän, svullna lymfkörtlar (halsont) enda upp mot öronen och mår som en prinsessa.
Visst är väl livet härligt ändå? :)

<3
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar