fredag 3 april 2015

Glad fridfull påsk på er!!!


(Jag plockade in lite kvistar från nedhuggna träd för att inte skada de friska.
Det blev små videkissar och några andra kvistar.. säkert inte björk men vad gör det?! ;) )
Veckorna rusar iväg och våren övergår sakta till sommar.
Vår påsk är i stillhet.. där vi samlar nya krafter och umgås med oss själva, varann och med de allra närmaste.
Här känner vi inget krav att påsken måste firas på särskilda sätt.
Vi är inte religösa och vi faller inte för dessa kommersiella helger...
Vi tror på alltet... på universum och på kärlek.
Men också på att det är viktigt att bara få vara, att få ta hand om sig själv och göra det som man tycker om.
Eftersom man i barndomen hade traditioner behöver det inte betyda att man fortsätter att följa dom för att det alltid har varit så.
Jag kan känna lite dåligt samvete för att jag inte längre är en "traditionell" påskfirare, utan bara är istället.
Man ser att många "unnar" sig en hel massa bara för att det är olika helgdagar.
Folk går på dieter osv andra dagar och så fort det blir speciella helgdagar så ska man frossa i allt bara för att det är de dagarna.
Och det spelar nästan ingen roll om man egentligen tycker så mycket om påskgodiset eller vad det nu kan vara.
Det är ju en speciell helg och då får man..?!
Vilka konstiga beteenden vi människor har :)) 
Vi tar till ursäkter för att göda vår destruktivitet.
Bara lite tankar som kommer upp och vad som präntas in i våra huvuden sen barndomen.

Imorgon ska vi umgås med världens bästa föräldrar och till dess vilar jag upp min kassa kropp med ett stort leende på mina läppar.
Jodå jag mår riktigt bra förutom i den fysiska delen just för tillfället :D

Önskar er alla en riktigt fin helg och en förhoppning att ni tar denna ledighet och tar hand om er!!

<3 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar