söndag 5 april 2015

Kreativiteten vill flöda...




Vaknar upp ur mycket innehållsrika drömmar och känner tröttheten som inte vill försvinna.
Men upp kommer jag och efter fler dagar med jobbiga MEsymptom så får jag ett adrenalinpåslag utan dess lika för ett tag.
Frostar ur frysen och fixar och donar.
Men tillslut sitter jag bara och stirrar med min glödheta kropp och då är det bara att vila.
Försöker mig på att börja virka till min egengjorda drömfångare, och blir galen på att hjärnan verkligen inte orkar räkna maskorna :D
Minns samtidigt min barndom då jag älskade att närvara vid min mors syjuntor och virka och sticka som dom andra.
Och självklart lyssna på deras vuxenprat :))

Jag vill också ha syjuntor.. eller kreativa stunder och samtidigt umgås med vänner för en stund :)
Minns även att jag ville ha dessa syjuntor i 18-19 års åldern, då jag tyckte om att umgås med de äldre och ville ha familjeliv.
Skulle även vara trevligt att ha en trädgård så man kan ha en liten lägerbrasa i sommar.. sitta och lyssna på vänner som kan spela och sjunga.. måla och greja samtidigt och bara ha det bra i lugnet.
Drömmen kommer uppfyllas en dag!!

När jag nu sitter och tittar på den vackra solnedgången i skenet av några stearinljus, så kan jag bara återigen känna tacksamhet och en fin känsla till livet.

<3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar