lördag 11 april 2015

Låt alla få ta plats... och förstå att varje människa har fler sidor..

Jag måste bara säga att jag är inte bara seriös hela tiden.. jag har faktiskt humor och kan skoja jag också!!! :D
Fast det är mycket djupa inlägg och allt jobb med att bli läkt och hel så är jag fortfarande jag.
Vet att många människor kan tycka det är jobbigt att höra om saker.. att de då inte kan fly från verkligheten och sig själva.
Vet också att vi människor är så.. rädslor kommer upp..
Man måste både kunna vara medveten och seriös samtidigt som den humoristiska sidan ska finnas.
Jag har den kvar fast jag har slutit mig lite och vågar inte ta fram den riktigt.
Har märkt att jag ofta blir missförstådd då jag faktiskt skojar eller om andra saker, och det kan vara för att jag har svårt med min hjärna att uttrycka mig rätt ofta.
Men alla har inte samma tänk.. och skriftligt kan allt missförstås för kroppsspråk och ansiktsuttryck finns ej med.
Här hemma skrattar vi jättemycket och har mycket galenskap för oss.
För jag är ju inte så "tråkig" egentligen, inte hela tiden iallafall ;))
Jag behöver bara våga släppa fram den jag var när jag var liten och då människor lyssnade på mig.
Blygheten och osäkerheten tog bort det där.. jag har inte varit den som människor lyssnar på riktigt och det fick mig att vilja vara i skuggan i det där mörka lilla hörnet.
Under vissa perioder i mitt liv ändrades det då de ställde mig i centrum.. och DET var riktigt läskigt och konstigt för andra med.
Många av mina vänner som ofta var i centrum fick en rädsla/panik och deras beteenden ändrades.
Avundsjukan visste inga gränser och det förstörde endel.
Så tänk på att låta alla människor få ta plats, det finns så många som vill men inte vågar.
Med detta vill jag bara säga att jo jag är blyg fortfarande och absolut ingen som vill vara i centrum.. men jag vill ändå vara den som människor vill lyssna på som med alla andra,
 och förstå att även jag har många sidor :) 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar