torsdag 9 april 2015

Naken.. blottad själ.. sanning.. ärlighet.. och mina ord.. En resa med glädje...

 (Naken... blottad själ.. min sanning.. mina ord.. min ärlighet.)
Igår morse vaknade jag och kände att min kropp var ett vrak.
Men det var en ny dag.. men med en svullen kropp, ont i varje vridning av varje del, med en hetta av MEfeber och hjärndimma och vimsighet efter en dag i Hufvudstaden.
Detta är mitt liv just nu och jag ville ändå bara le :)
Jag vill leva och gör det trots allt.. <3
Jag mår så bra inombords och ser allt med nya ögon och accepterar det som är, för allt kan ändras så fort.
Jag lever ju fortfarande och älskar livet, kan man inte vara ute i solen som er människor som mår bra så är det så.
Kan jag inte träna för att bygga upp min kropp och må bra med lite träning och aktiviteter så är det så.
Kan jag inte delta på allt jag vill och arbeta för att tjäna pengar just nu så är det så.
Får städningen vänta och fönsterna vara fulla med fågelskit men ja då är det så.
Och kan jag inte hjälpa min dotter med vissa saker eller gå på alla möten, men ja då får jag acceptera det helt enkelt.
Livet är som det är och man måste ändå vara tacksam och acceptera läget :)
Nu har det varit svårt för mig under flera år med att förändra min tanke och känsla, men det gick.

Den neurologiska sjukdomen ME syns inte direkt, men den känns.. jag lovar :D
Jag hoppas ni alla försöker förstå alla människor med "osynliga" (sjukdomar)/obalanser.. för vi finns överallt bland er.
Vi vill leva precis som ni..vi ler och skrattar precis som ni,
vi kämpar precis som alla ni andra.. men vi vill att ni förstår att vi ibland även måste kämpa emot så mycket oförståelse och osanningar om oss bara för att vi vill leva och vill orka leva <3




Mitt underbara hjärta.. den finaste jag har.. vi två i denna stora värld <3
Jag klarade ändå denna fina dag med massor av skratt och glädje, men med otroligt mycket intryck.
Jag fick lite stöttning upp för backar när kroppen helst ville vika sig, men jag har viljan och envisheten och dessa hjälper mig mycket.
Men det som hjälper mest just nu är denna lycka jag har :)

Jag har nu fått vila och åter vilat.
Pacing/balansering för att bli piggare igen pågår.
Gårdagen som gjorde att jag knappt orkade stå på benen övergår till en dag då jag iallafall kan strutta runt lite och fixa mat osv.
Mina lymfkörtlar är rejält svullna och känns upp mot öronen, mycket prat fungerar inte då hjärnan är utbränd.
Men jag är glad att det ändå går framåt :D
Mina drömmar ska inte få gå i graven pga svåra obalanser.
Jag har massor i mig som jag ska göra och jag vill Leva mitt liv med lycka och kärlek.
Klart en tanke kan komma upp om en kärleksrelation.
Hur någon skulle vilja leva med mig när jag mår som jag gör och får anpassa mig till det jag klarar av just nu.
Men ändå har det fungerat förut, om man nu hittar just den som inte krockar med dennes egna problem.
Jag vet många som har ME som har riktigt fina förhållanden, och som både har gift sig och skapat fina familjer.
Så jag är bara positiv och vet att det finns någon där ute som kommer vara perfekt för mig.
Och jag kommer fortsätta med att bara vara och inte söka någon.
Jag har mycket kärlek att ge till den som jag kommer klicka med om jag säger så :D
Och jag trivs bra med att ha mitt eget nu... det är väl närhet och förälskelse som man kan sakna ibland, fast jag har vårkänslor mest hela tiden :))

Det kommer när det kommer.

  
Är det påsklov så är det... pannkaksstekning och en mumsig kombucha som får njuta i min mage under tiden :P
Njuter av denna fina torsdag i soffan fast min blick dras mot fönstret och solen ;)
Det är en gåva att kunna se ljuset iallafall, och jag hoppas jag kan få sticka ut näsan imorgon för att få lite strålar i ansiktet.

<3
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar