onsdag 15 april 2015

Ni starka, vackra, självständiga varelser.. fortsätt att vara dom ni är...

Jag sitter här och tittar på realityserien "Robinson" i utbildningssyfte och för att det verkligen är kul att se hur människor beter sig och agerar mot varandra.
Men ändå är det hemskt att se hur mobbning och skitsnack ständigt cirkulerar.
Hur vårt samhälle förstör oss människor med att vi blir så obalanserade med att agera med så starka känslor av avundsjuka, bitterhet, vrede och frustration.
Man får se en stark, vacker och självständig kvinna som blir totalt utfryst och får skitsnack mot sig för att hon har lärdomar och klarar sig själv.
Hon är positiv och det sticker väl i deras ögon på något sätt.
Hon säger att hon kommer bättre överens med män för de är raka och ärliga och faktiskt inte har dessa draman som kvinnor ofta har.
Och jag håller helt med.

Avundsjuka är inte roligt att vara med om av vänner.
Jag vet att även män kan vara oärliga och snacka runt, men det är så människan är.
Men de kan prata på ett annat sätt och är oftast raka.
Det är skönt, men det finns ju undantag förstås :))
Jag är en sådan som har haft vänner av bägge könen i hela mitt liv men känner att efter att blivit utnyttjad och stucken i ryggen av flera tjejvänner så blev det att jag drogs mer till killar och deras vänskap.

 Nu ska jag nog sluta med denna forskning om människors obalanser och beteenden... tror det blir för mycket för er .. och för mig.. kanske.. ;)
Men det är väldigt intressant.

<3

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar