onsdag 29 april 2015

Underbara saker som sker...

Mina dagar är inte händelselösa fast jag inte springer på aktiviteter eller gör en massa hela tiden.
Var eviga dag när jag kollar på klockan så kommer olika sådana här kombinationer upp... budskap budskap.. och många under hela dagen.
Man har bara en känsla och så råkar man titta till på klockan :D




Saker sker som jag inte kan förklara och jag mår bra i detta, blir rofylld på något sätt.
Eftersom jag håller på och repar mig nu efter kraschen med symptom i kroppen så har jag verkligen tid att öva på att inte tänka.
Bara känna in..
Och det går ju sådär.. ibland bättre och ibland lite sämre :))
Började imorse med en meditation för "mitt inre barn".
Att möta mig själv från barndomen.
Hur fasen kan man komma ihåg hur man kände, tänkte och såg under tillfällen från när man var 1 år och framåt?!
Nu kom jag in i vissa åldrar igen och mitt huvud var blankt, men det är något som gjort att jag kände en sådan dyster känsla och fick inte fram vilken händelse det var.
Men ska meditera och träna på det där lite mer nu och se om något kommer upp.
 Både tårar och glädje kommer om vart annat när man gör dessa meditationer.. mycket utlösande :)

Senare på dagen var det dags för att ta orakelkort igen.
Jag fick till mig att ta från två av kortlekarna och kan bara säga att nu är det dags att slänga bort min osäkerhet och förstå att jag inte ska tvivla så mycket eller analysera.


Första kortet var att jag skulle vara uppmärksam på min hälsa och det psykiska.
Att jag kanske behöver träna eller tänka på min kost.
Har gått och tänkt på detta under en tid då jag inte riktat in mig riktigt på det mina obalanser behöver under en tid.
Har skrivit om detta och att min kropp behöver vara aktiv fast den inte klarar det.
Har försökt lyssna nu på kroppen och mina obalanser och ska bli bättre på att följa ayurvedakosten för de obalanser jag har just nu.
Men det krockar lite och behöver verkligen hjälp med detta.

Kortet visar även att jag behöver tillfredställa mina sinnen.
Ger även en påminnelse om att gå in i min kropp och koppla bort huvudet.
Klockrent!! :))
Jorda mig.. (som jag håller på med nu endel under yogan och shamancermonin b la..)
Och lite mer som är klockrent för mig just nu.
 

Det rasade ner två kort och dessa kände jag innan jag tog upp dom att det var dessa som jag redan jobbat med endel och dessa skulle läggas lite åt sidan och bara bli bekräftade på något sätt att det var dom jag var klara med nu.
"Är tankarna positiva? Lyssna på och förändra tankarna.."
"Tänk till innan du agerar.. dags att använda det analytiska sinnet.."
Osv...
 

Det andra kortet i den andra kortleken jag fick var ju även det klockrent med vad jag känt så länge och vad jag fick höra vid aurafotograferingen.
ATT LYSSNA PÅ MIN INTUITION.
Lägga den analytiska sidan som är stor just nu åt sidan.
Dessa två kortlekar och korten jag fick var ändå inne på samma spår..


Ramlade även här ut två kort
och dessa kändes både som de jag har jobbat på men samtidigt som är aktuella nu.
"PATIENCE" (Ha tålamod) är fortfarande aktuell här.. att balansera den fysiska och andliga kroppen.
Att hedra hela mig osv...

"POWER" är precis det jag även behöver och har behövt i olika situationer och med alla delar av kropp, själ och sinne.

Jag är såå tacksam över mina budskap idag och jag känner att det är dags att släppa på min osäkerhet för vad som kommer till mig inombords.
Måste börja öva och praktisera detta på andra personer.. både healingen och detta.
Men har väldigt mycket kvar att lära om mig själv också dock och kunna känna in bättre osv :)
Öppna alla mina sinnen..

Så nog om detta.
Jag är överlycklig att jag orkade med att göra ny hemgjord och underbar hudkräm ikväll.
Med ekologisk sheasmör, ringblomsolja och olika eteriska oljor.
Blev två olika dofter :)
Underbart för hela kroppen topp till tå och speciellt som nattkräm.

Önskar er en fin kväll och natt med fina drömmar!! :)

<3

  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar