onsdag 15 april 2015

Var en härlig och konstig tisdag..


Den härliga tisdag som var igår började jag med låten "Pachamama".
Den kom rakt in i mitt hjärta och finns nu bland alla mina favoriter inom musikens värld.
Jag som är allätare har väldigt många favoriter och alla betyder de mycket för mig.
Toner och ord ger en så många känslor och kan skapa stordåd i kropp och sinne :)

Att sända ut lite vibbar av moder jord.. kärlek, lycka och fruktbarhet är väl underbart?!
Pachamama är den feminina guden,- moder jord hos folket i Anderna b la.


Känns som jag hittar rätt hela tiden, som att jag haft mycket av det som kommer till mig i andra liv.
Något jag har haft med mig på olika vis ända från barndomen, men aldrig förstått varför det har känts så starkt.
Men på vägen har jag börjat förstå och mycket som skett av "en slump" är verkligen inte just "en slump".
De har en mening och det är det som får mig så lycklig.
Jag är verkligen euforisk med allt som dyker upp i rätt tid.. när det var dags..
Det är spännande med livet och jag måste verkligen försöka lugna ner mina alla tankar och projekt, för fast jag har en sådan vilja att utforska och ta tag i alla drömmarna så fungerar det inte.
Inte alla på engång :D
Men det är ju så när man har vata,- och pitta obalanser.
Bra att man är medveten iallafall och vet om beteendena.
Då har jag chansen att kunna avbryta och sätta mig ner och andas, rensa och försöka få balans i mitt agerande igen.

<3 Namaste
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar