söndag 10 maj 2015

Att få leva i en skön och harmonisk värld finns runt hörnet, om vi väljer det...



BALANS... precis det som vi ska skapa.
Allt handlar inte bara om att tänka rätt och använda hjärnan på bästa sätt.
Vi måste även förstå att allt levande består av energier som även dom gör mycket för vårt mående.
Naturen..djuren och vi människor.
Klart att tankens kraft är jätteviktig för att förstå sig själv och kunna hantera alla känslor som blir, och kunna minska på destruktiva gifter av dåliga tankar, känslor och annat som samlas i vår magregion.
De gifterna byggs upp i lager på lager och de som får oss i obalans.
Men vi måste även tänka på hur våra energier och hur vårt hjärta fungerar och hur viktigt det är att öppna upp och skapa kärlek istället för negativitet osv.
Det finns många tester som har bevisat hur vi reagerar på det vi sänder ut till andra och hur det påverkar dem.
Och bra att vara genuin i det hela.

 Som jag brukar tjata om som många tycker är hemskt att jag säger.. allt som sker, kaos i världen, har en mening.
Vi ska lära oss av det, men vi måste förändra vårt agerande och mönster.
Den destruktiva samt den maskulina energin har tagit över.
Makt och härskartekniker måste väck.. allt tror jag b la bottnar i rädslor, ett ego som växt sig större och stängda hjärtan.
Vi följer ett mönster som vi tror är rätt och har gjort länge.
Det expanderar och skapar denna energi som världen består av till stor del.
Vi vill inte bryta för vi vet inte vad som finns "på andra sidan" av det... rädslor..
Fast vi vet att just kärlek från hjärtat är det som är det härliga och det vi mår bra av.
(Ni vet väl hur det känns att göra någon lycklig eller hur det är att älska varandra i en relation eller emellan dig och ditt barn eller djur.. :) )
Men vi tror inte att vi kan leva så tillfullo och därav stänger vi ner... vi väljer att vara i vår "trygghet" som ständigt växer genom media och vår "falska" sida.. från vårt ego och vårt huvud.

Nu är det dags för mig att sluta skriva då allt blir en enda stor röra i huvudet, av allt jag vill få ner genom mina ord, men som inte blir som jag vill :))
Hoppas ni ändå förstår vad jag menar med detta.
Nu vet ni vad jag sysslar med om dagarna, då när jag inte är helt deckad då förstås :D

Ta hand om er denna fina söndagskväll :*

<3

3 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fantastiskt inspirerande blogg du har skapat! Jag är en 38 årig tjej som precis har fått remiss skickad till Gottfries för att fastställa diagnosen me/cfs . Jag har bara varit sjuk i ett halvår. Hur länge har du haft sjukdomen? Maila mig gärna på afflan@spray.se Kramar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin och tack vad gullig du är!!
      Jag mailar dig under dagen.
      Varm kram från mig :)

      Radera
  2. afflan@spray.se med små bokstäver ska det va;)

    SvaraRadera