onsdag 27 maj 2015

Blir.. förstummad... och lycklig :D

Jag börjar lära känna mig själv... känna om och vad som kan vara fel i mig när symptom och diverse konstigt dyker upp.

I några dagar nu har jag känt att något är fel på sidorna av ryggen.. det har varit som stenbumlingar som tryckt, stramat och sen börjat med en konstig molvärk som spred sig lite.
Har haft svårt att ligga på olika sidor och diverse annat. 
För ett par dagar sedan började småfebern komma och min ME gjorde att allt i kroppen blev starkare.
Jag försökte hålla mig över vattenytan och inte bli orolig.
Mindes hur mina obalanser skapade bakterier i blodet för några år sedan och då jag kunde ha dött.
Ja jag blev riktigt skrämd den gången eftersom jag var så envis med att inte söka hjälp.
Men hade jag inte gjort det då jag gjorde det hade jag inte suttit här idag.
Därför efter en kropp och huvud som helt var ur funktion igår (fast jag försökte hålla ställningarna här hemma) och tårar som kom av ren utmattning samt av lite oro, så beställde jag tid hos min läkare för prover (hmm) som gjordes idag.

Med ett huvud som inte fungerade så försökte jag läsa mig till.. från i måndags, och hitta vad som kunde vara orsaken igår till dessa känningar bak i ryggen.
Jag visste att obalanser med njurarna kunde vara orsaken eftersom jag brukar känna när något är fel inom mig, som t ex med levern..
Samma "klumpar" brukar kännas av det, fast på annat ställe då givetvis.
Jag läste lite om att stötta upp njurarna och helt plötsligt kom jag in på psoasmuskeln..
(Den skrev jag om i förra inlägget)
Klockrent!!

Så idag fick jag svar på att proverna var bra (som alltid fast det är obalanser) förutom småfebern som jag även hade idag.
Tog upp med läkaren om mina misstankar om just psoasmuskeln och att det kanske är den som är inflammerad och utmattad.
Han höll helt med om det efter att han hade undersökt mig lite mer.
Så nu blir det till att inte överanstränga den.
Och ja det är inte lätt det :D
(Kan säga att jag ändå gillar min läkare då han faktiskt förstod mig då ingen trodde på mig och min MEdiagnos.. jag lärde honom att den fanns och han har fortsatt att ta reda på fakta om den, så är såå tacksam för hjälpen).

Så med detta kan jag bara säga att man själv oftast kan känna vad som är fel i sin kropp om man lyssnar inåt.
Att saker kommer till en för att visa på svaret när man behöver det.

Det som gjorde mig lite irriterad och frustrerad var när jag ringde och bokade tid till läkaren och sköterskan inte visste vad ME var.
(Den har t om en diagnoskod från Socialstyrelsen)
-Är det MS du har?
NEJ!!
-Jag vet inte vad det är, vad står det för?
SUCK!! ;)

Så går det alltid till och ändå har såå många människor ME i världen.
Sen tog jag upp om det kan vara njurarna eller binjurarna som kanske är utmattade och visade sig genom dessa symptom..
-Nej det är dom inte.
(Och hur fasen vet hon det i telefon??) :D
Jag har ju utmattade binjurar haha..
Jadu läkarvården....

Sen reagerar jag ofta på hur lätt det är att få ut en massa mediciner heelt i onödan för de symptom man har.
Nu när det var muskeln som var överansträngd och "svag" så kunde jag hämta ut antiinflammatoriska tabletter.. och jag frågade om det verkligen behövdes för jag vill inte äta kemisk medicin i onödan och helst inte alls.
Och Nej det var absolut inte nödvändigt. :O
Vila var bra.. och varför i h***vete ska man då ta gift och skit som gör saker värre inombords??
Han vet hur jag är och skrattade lite då jag sa att jag tar gurkmeja och ingefära etc istället.
För han vet att det har hjälpt på mycket annat och han har inget svar att komma med där :))
Mänskligheten lever på alla dessa mediciner för vi tror att Allt blir bra bara vi får lite mer och lite mer.
Och funkar inte det ena så testar vi det andra..
Det är skrämmande!!!

Nej här får man ta reda på det mesta själv för att läka ut gifterna och få rätt behandling eller hitta orsaken ;D

Blir inte chockad längre, men jag blir skrämd eftersom det är lika för små barn.
Det börjar gå för långt.. det är allt jag har att säga.

<3
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar