lördag 9 maj 2015

En dag i värmens och naturens tecken... en dag med skratt och glädje...

 

Livet.. ja livet är underbart och det blir precis som man gör det till.
Idag var en bättre dag för kroppen och värmen var en bonus.
Njuter för fulla muggar att vara i skogen och bara få inta allt som den bjuder på :)
Blev välkomnad av en stor humla som inte nöjde sig förrän den fick landa på min sko och vara där en stund :)
De är verkligen fina i sin fluffighet :))
Gillar dom mycket och de är ofta runt mig.
Lite meditation och sen en runda för att plocka lite av naturen för mina drömfångare jag håller på med b la blev det.
 

Jag älskar grenar.. men denna var för stor att ta med sig hem :D
 

Höjdrädsla.. inte den bästa känslan man kan ha.
Nästa projekt är att hitta kärnan till detta och knäcka den. 
(Och smidighet är inte min grej längre :)) )
  



Senare blev det även en lugn och skön naturpromenad med min älskade dotter också.
En upptäcksfärd där mycket skratt och prat gjorde denna dag komplett...


(Detta var bara såå häftigt.. ett stort fågelbo med ett konstgjort ägg som någon smyckat sin trädgård med.)
 

... och även 50-årsfirandet av vår fantastiska stadsdel som många fortfarande tycker illa om.. har ju haft dåligt rykte förr.
Några bra artister som jag även kunde höra hemma i soffan spelade b la och de höll på i stort sätt hela dagen.
Riktigt kul att de ordnar sånt här :)
 
Men måste säga att jag stortrivs med närhet till centrum, vårt stora shoppingcentrum, lilla centrumet här och Skogen!!
Mysigt och lugnt.
Tacksam att allt blev som det blev det året jag fick lov att hitta ett boende väldigt snabbt.. och vi hamnade just här :)

Så nu kommer jag somna väldigt gott, och morgondagen får bli vila och balansering.

Natti!!

<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar