fredag 1 maj 2015

Gå med passion och glädje.. för det är Du värd..



God förmiddag på er fina!!
Jag har både dykt ner i ingefärsteet och intagit min frukost på b la en grön smoothie.
 


Jag har andats djupt och jag har känt massor av tacksamhet denna morgon.
Det kommer över mig sådär varje dag och ibland mer än vanlig.
Alltså hur glad kan man inte vara för att man fick överleva den gången när envisheten tog fäste :D
Eller de gånger när man hamnat så djupt att luften och livet kvävde en.
"Praoplatsen" var nyttig och nu ser jag bara en boll av ett blurr av det gamla... det nya, ja det är strålande ljussken och symfoniorkester :D
Ingenting är omöjligt och ingenting är orealistiskt.
Bara att vissa ska göra vissa saker och andra helt andra.


Vad gör det om min kropp behöver och är tvungen att vila så mycket just nu, och får dessa symptom för att jag är så dum och inte har lärt mig än den precis rätta kosten för just Min kropp?!
Jag kommer ju dit en dag.

Vad gör det om man missar roliga saker för att kroppen säger stopp?!
Jag har ju ändå det bra i det jag får göra fast det t ex är vertikalläge.
Klarar inte huvudet med så är jag ändå lycklig över att jag orkar se och lyssna på saker, för det var omöjligt för något år sedan när jag var som värst.
Herreguud, varför klaga när vi faktiskt har det hur bra som helst!!! :)

Dom säger att detta är kroniskt.
Men ska jag vara realistisk så är INGENTING kroniskt!!
Allt går att förändra.
Allt går att laga och göras hel om man bara hittar det rätta sättet och bara är.

Nu ska jag ta fram alla sinnena.. bara vara och glädjas med luften, naturen och min underbara avkomma.
Och leva med ett pirr av lycka i denna fredag hur den är blir och känns.
(11.11 skådas på klockan.. japp detta blir bra!!) ;D

<3 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar