söndag 10 maj 2015

Jag följer med tacksamhet och lycka i mitt flöde...

Som jag alltid säger... det kommer till en i precis rätt tid..
Denna film är några år på nacken och jag har hört talas lite om boken och filmen men aldrig läst eller sett den förrän nu.
Min magkänsla styrde mig till det ställe jag skulle upptäcka den.

Jag har jobbat med dessa insikter som det handlar om under lång tid nu.. bit för bit.
Vi människor jobbar med det hela livet utan att vi egentligen är medvetna om det, och vi är ofta stängda för det.
Man kan inte bara läsa orden eller lyssna på dem och sen tro att man förstår.. man måste praktisera det och man måste gå djupare in i det.
När jag nu såg denna så var det deja-vu och aha-upplevelser i massor.
Jag är nog inte helt galen och knäpp för att jag tycker allt är så vackert här i världen hahaha.
Allt har kommit in precis då när jag har jobbat djupare med just det "ämnet" som är under en tid, för att kunna förstå och känna det på ett djupare plan och kunna ta nästa steg.
Har skrivit om detta här på bloggen och pratat om det öppet en hel del under flera år.
Det är såå spännande hur allt utvecklas..




Jag har haft min analytiska/ "logiska" period nu med kbt etc för att först lära mig om tankens kraft, hjärnan och vilka beteenden vi människor får och vilka känslor etc som kommer upp av obalanser, sår och cellminnen.
Så att jag själv kan bli medveten om mig själv och läka de djupaste sår och cellminnen som jag har för att bli hel, och sen kunna sända ut rätt energier till andra för att skapa bra relationer :)
Jag har blivit mer och mer medveten om de energier vi har, trots att jag har en bra bit kvar att lära såklart.
Man blir nog aldrig klar :))
Som jag fick höra för ett tag sen... jag måste lägga stora delar av den analytiska sidan på hyllan nu och börja ta fram min intuition igen.
Och det var dags för det.. jag kände det innan med och kroppen kände det med pga sina varningssymptom att detta blev för mycket för mitt huvud :D
Jag har alltid känt av andras energier i hela mitt liv men inte kunnat hantera dem rätt på något sätt.
Allt börjar nu bara falla på plats.. kapitel efter kapitel..
och allt detta är otroligt viktigt för mig att ha gått igenom för att sedan kunna genomföra och göra min dröm.
Är så otroligt tacksam att få till mig allt så hjärtat värker och tårar rinner.
Vilken stark känsla det kan bli :D

Även tacksam för de som kommit in i mitt liv och som jag ska lära av och träna på... jo jag praktiserar detta i vardagen, och ibland kan jag behöva stanna upp och faktiskt ta in vilka destruktiva känslor eller mönster som kommer upp inom mig, för att sortera dem och gå djupare och känna det som är mitt ego eller sår och faktiskt vara medveten om det och förändra.

Ja, det är mycket inom detta och mycket som jag inte orkar skriva om just nu.
Men denna känsla, att bli och vara medveten, är helt fantastisk <3
Jag fortsätter på min väg att kunna öppna mitt hjärta fullt ut, och för att kunna se och känna våra energier.. kunna ge och ta emot dem i KÄRLEK.

"Det är en sak att ge energi..
Men om vi ger till någon som också ger tillbaks,
då bygger vi upp en energi emellan oss.
Den förstärks, fram och tillbaka.
När vi alla gör så kommer mänskligheten att ta ännu ett steg i evolutionen."

"Vår intuition kommer att utveckla världen mot en himmel som redan är här.
Att känna till detta är att känna till vårt öde."
<3

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar