söndag 17 maj 2015

Jag lever.. men vill leva med betydligt mindre intryck...



En dag är just en dag av ens liv.
Den ska fyllas med det man behöver just då.

Igår avnjöt jag lite mumsig sushi med familjen och jag bara va.
När huvudet inte orkade ta in fler intryck (var barnens dag på stan) så satte jag mig på bussen och åkte hem för lite lugn och ro.
Har kommit underfund med att istället för att gå efter hur min kropp reagerar när jag får dessa "adrenalinpåslag", då jag pratar mycket, högt och ganska snabbt så tar jag fram min lugna sida och tänker på vad som händer i min kropp och vad som blir bra eller inte.
Istället för att jag skulle utveckla kraftiga influensasymptom efter adrenalinpåslaget och hjärnutmattningen så andades jag djupt, intog vertikalläge och sittläge i en lugn miljö (min soffa ;)) ) och när jag väl skulle prata med någon tog jag till en djupare,tyst och långsam röst.
Det fungerade!! Mindre symtom och jag fungerar bättre idag :)
Man måste vara medveten om vad man gör etc och inte bara följa obalansernas och kroppens beteende.
Kanske ett litet tips för er med ME, vad vet jag ;)

När kvällen kom och läggdags var ett faktum så hade jag och dottern ett sånt där långt och djupt samtal igen.. som oftast när vi ska säga godnatt :D
Hon är klok hon... hon börjar bli så medveten om allt i livet.
Hon förstår mer än många många vuxna och det är riktigt skoj att prata med henne <3
Förstår verkligen psykologi och den inre medvetenheten.. vill följa sina drömmar och planerar för fulla muggar vår framtida liv där lycka, drömmar och välmående ska finnas. 

Söndagen är här med balansering och tankar som dyker in i mig.. vardagssysslor som är roliga när man gör dom som en sorts meditation och med hjälp..
Regnet och det gråa lever utanför och jag njuuter!!

<3

2 kommentarer:

  1. Låter härligt Linda! Själv har jag fyllt på välmående kontot med en underbar ridtur:) Ha en fortsatt fin Söndag:) Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh låter underbart Karin :)
      Meditation på en hästrygg är inte dumt.
      Tack fina du och detsamma till dig!!
      Stor kram

      Radera