måndag 4 maj 2015

Kapitel 1 ska bli kapitel 2...

Jag behöver hjälp.. med det allra djupaste som sitter fast med karlssons klister eller något åt det hållet.
Man tycker man har kommit långt på vägen, men herregud vad mycket som vi människor har samlat på oss där inne.
Somliga mer och somliga mindre..

Detta med vårt ego som oftast styr hela våra liv.
Varför måste det finnas inom oss för?!
Tänk till på varje liten grej ni gör och tänker på, om detta har med bekräftelsebehovet, för egen vinnings skull eller att ni mår bra av det på riktigt från er själ eller bara för att ni tror det..
Vilka destruktiva känslor detta ego kan framkalla, både omedvetet och medvetet.
Jag vill verkligen få bort det för det känns inte bra längre.
Känns som jag ljuger för mig själv.
Och man gör saker omedvetet för att man tror att just detta får en att må bra.
Ja ett tag så, men om det kommer kritik eller det inte blir som man tänkt sig i det man gör, hur mår man då och vad framkallar det hos en?

Förr sökte jag bekräftelse på väldigt dåliga sätt, men det är ju som sagt förlåtet av mig själv och var en nyttig erfarenhet.
Ändrade helt om men de omedvetna och ibland medvetna sätten finns ju så lättillgängligt i världen nuförtiden.
Vi göder vårt ego varje dag och jag måste tänka på om vissa saker göder mitt ego mer eller mindre..
(Och detta handlar absolut inte om män nu.. så det inte misstolkas ;)
Jag söker inte bekräftelse från det hållet längre och jag är ärlig och sann mot andra som mot mig själv.)


 Mer jobb som jag verkligen inte behöver för huvudet just nu haha..

Undra om man kan lägga in sig på ett allt-i-allo retreat..
Skulle vara toppen!!
Jag blir så inspirerad av de människor som gör en livsomvändning och gör det som är deras drömmar och som deras själar mår bra av.
Som är medvetna om hur det fungerar och inte går efter samhällets "svenssonliv".

Vi har en plan här hemma.. eller iallafall en början..
Vi måste skippa rädslan och fortsätta på den väg vi börjat gå..
Den första livsomvändningen måste fortsätta med kapitel 2.

Ni får ha en god måndag i fullmånens sken ikväll :P

<3
 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar