tisdag 12 maj 2015

ME-dagen idag...


Idag är det alltså den internationella ME/CFS-dagen.
Den dag då vi ska uppmärksamma ME lite extra.
Men som jag sagt tidigare så vill jag att alla sjukdomar och vad det nu kan vara ska uppmärksammas alla dagar.
Jag är otroligt glad att informationen om ME har spridits och blivit större och att läkare osv har läst på och vet vad den handlar om.
Annat var det då jag blev sjuk och alla de andra människorna som drogs med dessa jobbiga symptom och inte fick förståelse överhuvudtaget.
Var ett evigt kämpande att både orka med att kämpa om att få svar på vad man hade, med alla som "trampade" på en samt att orka klara att ta sig igenom dagarna.

Jag anser efter dessa år av en massa lärdomar av hur människokroppen fungerar (till viss del då det är en hel djungel att ta sig igenom) och hur allt hänger ihop, 
att alla sjukdomar är obalanser vi människor skapar och går och dras med.
Våra kroppar och sinnen är inte gjorda för detta samhälle och vi behöver bli mer medvetna om.. ja Allt :D
Så fast jag måste säga att jag har ME.. (för jag har alla kriterier för den diagnosen) så vill jag inte helst säga att jag har en viss sjukdom.
Just pga det jag tror på.. obalanser..
Men för att andra människor ska förstå hur man mår, vad man har för symptom och hur man fungerar så måste jag hänvisa dom till just ME diagnosen och allt som står om den.
Människor förstår inte annars och vi måste sätta alla våra obalanser i dessa olika sjukdomsfack.
För vi har ju dessa.
Men vi är inte vår "sjukdom", och vi kan inte gräva ner oss i dessa destruktiva hål, för detta gör oss ändå starkare fast det kanske inte alltid känns så.
Tänk vad mycket kunskap vi får till oss om både oss själva, andra och en hel massa annat.
För mig känns det som en gåva fast det låter helt absurt :))
Hade inte jag fått detta så vet jag med all säkerhet att jag inte mått bra i mitt liv med de val jag tänkte göra och ville göra.
  

Jag vill inte vara personen med ME.. utan jag är Jag, Linda.
Linda, med obalanser i massor :D
Jag är inget offer, jag är inte mindre värd för att jag inte klarar allt som friska människor klarar och jag är ingen superwomen.
Jag är bara Jag.. som vill leva och skaffa mig lärdomar.. som vill glädjas med mina medmänniskor.. vara lycklig och sprida fina energier.. älska och vara medveten.. vara öppen och ärlig.. hjälpa och finnas.. vara mig själv trogen med sanning och kärlek..
Och faktiskt inse att livet är precis som vi skapar det med alla våra sinnen.. vår själ.
Att man kan må bra i det jobbiga, för livet är just i alla olika nyanser av färger.
Och jag njuter av de kunskaperna jag har fått och de jag kommer få till mig :)
Kroppen sa stopp av en orsak, och den kommer jag lyssna på.

All kärlek till er människor med alla sorters obalanser och jag vet att vi fixar detta ;)

Länkar till info om ME:
<3   


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar