torsdag 14 maj 2015

Mindfulness från toppen och ner genom fötterna...



Lycka är att kunna le i hjärtat.
Se den äldre generationen göra det som ger dem glädje och harmoni.
Min blick följer den äldre mannen som stannar upp och vänder sig efter sin vackra dam som långsamt tar sig fram mellan stenar och kottar.
Man känner kärleken, tryggheten och den nära kontakt som strålar emellan dem och som ger mig värme och ett hopp.
Med en hälsning till dem bägge går jag förbi, tar ett djupt andetag och känner mitt varma stora leende sprida sig i hela kroppen medans en söt liten fågel burrar upp sig och gör sig fin på sin lilla gren.

Jag tar mig in från skogen, dofterna och promenaden som gav mig precis det jag behövde.
Tar mig ett par rutor raw-choklad och känner hur de smälter i munnen..och inser att det är otroligt ljuvligt med mindfulness och att vara medveten om känslor, tankar och det som rör alla våra sinnen.
Vilka underbara gåvor och upplevelser vi får ta del av i våra liv egentligen <3
 

Kan inte annat än känna ett pirr för livet.
Och jag är varm, otroligt varm när jag nu sitter här med datorn i knät :))
Jag går min egna väg och försöker hitta den skatten som gör oss levande och lyckliga i detta kaos som vi skapar.
Vi utvecklas...   
 Vem vet vad som väntar...

Men nu blir det snart spänning och hockey.. och det skapar också mycket inombords ;)

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar