fredag 22 maj 2015

Naken... sårbar och alldeles hmm underbar ;)))


Fredag.. ännu en dag och ännu mer att lära :D
Jag vågar vara sårbar nuförtiden. 

Inte ofta en självklarhet för oss eftersom människan inte ska vara öppna och ärliga..tänk om folk får reda på den sanna bilden av oss.. det som skapat oss på vägen..?!
Vi är alla lika.. ingenting är fel på våra olika resor.

Men för att lossa den energi jag faktiskt består av och är från den fysiska människan jag byggt mitt bo i, så behöver jag släppa på rädslan och den konstiga tanke o känsla som vi skapar från "egot"..sinnena från människan.
Ingenting är konstigt här i livet... vi ska lära..
Men jag vill också vara i sanning, och lära mig släppa på det som inte hör till min själ o energi som faktiskt är Jag... 

I och med denna resa jag gör så reagerar inte min kropp på bästa sätt just nu.. klart den hotar min själ på alla de vis den kan att göra som den vill och därmed skapar obalans :D Men jag är inte fejk... jag är ingen lögn.. jag försöker slå ner de tjocka väggar som min själ suttit fast inom.
Jag vågar gå emot mitt Ego/mitt mänskliga jag... och jag sliter med allt jag har för att vi ska bli sams och stå sida vid sida i harmoni.
Jag kanske anses märklig och helt fel ute.
Men jag är bara Jag, inget mer eller mindre :D

 Just nu vill jag bara bli bättre från en period med mer och mer obalanser för var dag som går.
Behöver verkligen hjälp av någon inom ayurveda eftersom de förstår sig på hur en kropp fungerar.
Mina MEsymptom har blivit lite starkare, njurarna känns ordentligt och andra symptom som är vata och pitta relaterade (obalanser) är rätt starka nu.
Har kommit in med ena hjulet i fel spår och jag hittar inte riktigt rätt.. allt är bara vimsigt med kost och vad som fungerar och inte, samt med muskler och andning.
Jag hade ju ett bra flöde under en lång tid.. men det går ju iallafall framåt ;)
Skulle behöva någon som sa till mig precis det jag ska inta när och vilka yoga asanas och andra behandlingar som behövs just idag osv...
Orkar liksom inte ta tag i något just nu och jag känner bara att allt jag har försökt stoppa in i min hjärna är huller om buller.. eller blackout.
Alla tester med mig själv som jag gör inom kost etc känns bara jobbigt. 
Tur man ändå har glädjen och känner att detta ska ordna sig en dag.
Man kan inte alltid vara "på topp", men jag kommer aldrig att ge upp :)

Jag står här "naken" och önskar er en riktigt fin fredag, för det är väl fredag va?! *Senila jag* :))

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar