onsdag 10 juni 2015

Behöver komma upp på spåret...


Här hemma övergår nu inte bara mina hudvårdsartiklar mer och mer till det naturliga och ekologiska utan även dotterns.
Jag har väl det mesta helt naturligt men börjar nu även göra mer hemgjort än hudkräm och deo.
Ska bli hudkrämer, läppsyl, oljor för läkning och skydd mot,- och efter sol för huden samt deo såklart.
De flesta ekologiska råvaror till detta kommer från "Organic Makers".
Sen när kropp och knopp orkar så blir det också att tillverka drömfångare och andra "konstverk" samt lite olika armband :)
  

Eftersom jag är inne i en lite "sämre" period och dagen har känts som en märklig sådan så är jag glad att jag har lärt mig att tänka rätt.
Blev skön lätt yoga, meditation och stretch för psoasmuskeln och sen.. ja jag vet inte vad :D
Hade jag inte haft den "förmågan" att tänka rätt nuförtiden så hade jag nog varit nere i en djup grop och haft svårt att ta mig upp.
Det står still just nu med läkandet och det jag behöver för att kanske komma lite framåt för att bli mer balanserad är dyrt.
Ja det ena är väldigt dyrt, men det som skulle lära mig att komma igång...
 Mitt huvud och hjärna orkar inte riktigt tänka och få ordning på allt, men jag kommer försöka kämpa för att få det.
Jag ger liksom inte upp fast det är kämpigt.
Jag vill inte vara en offerkofta, så jag hör ju inte av mig till vänner direkt när jag egentligen skulle behöva deras stöttning.
Vill inte störa...
Men ska erkänna att fast jag verkligen mår bra i och klarar mig själv så behövs en kram eller något sådant ibland.
Har lärt mig att ensam är väldigt stark och att jag äntligen tycker om mig själv..men..
Att ständigt krama sig själv är inte riktigt samma sak :D

Men idag med träningsvärk från måndagens fantastiska 4 timmars holistiska yogapass på "Shanti" där man b la fick lite tid med sitt "inre barn" och sitt sanna jag.. öppna upp halsen..
Mycket härliga chanting meditationer där jag för första gången på många år kände den vidgas och bli len och varm.
Jag kunde sjunga ut utan känslan av att halsen snörde ihop sig och att jag blev hes.
Jag riktigt njöt hela kvällen!! :)

Jag tror att jobbet med att vara sann mot mig själv som andra samt att kunna få ur mig genom kommunikation, skrift och annat har gjort mycket gott.
Och ja det tar tid, och det tar kraft.
När något gått bra en tid så kommer bakslaget.
Så det är på livets resa ;)

<3

 
     
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar