onsdag 24 juni 2015

Inspire...



Mulen morgon, men en skön sådan spendrades med att läsa "Inspire".
Underbar är den med massor av nyttiga artiklar för själ och kropp.
Det är så viktigt i dessa tider att vi blir mer och mer medvetna och kan hantera vår tankes kraft.
Vi skapar så mycket ohälsa helt i onödan, men eftersom nästan allt handlar om makt, pengar och ytlighet i världen så blir vi hjärntvättade att få ohälsa så de tjänar mer på det.
Men jag vägrar att bli mer sjuk och jag vägrar att följa med deras "boskap" som vi är just nu.
Därför försöker jag förändra och hitta min själ.
Och jag har märkt stora förändringar inom mig...är så glad för det :)

Mitt budskap iförrgår... "Patience pays"... yes :D

Jag lever på hoppet och förändring.
Och jag lever för att jobba bort min rädsla (som så många av oss har) för att göra mina drömmar... för att våga hoppa när tillfällena kommer och våga ta de där stegen på en okänd väg :)


Jag är lycklig när saker fungerar.. attraktionslagen.. att allt har en mening.
ALLT HAR EN MENING vad det än gäller :D

Har tur nu då både dottern och jag vann festivalpass.
Flera gav vi bort och några sålde vi då vi behövde matpengar till festivalen.
Och då har vi även gjort något bra, samt att vi kunde göra något kul trots väldigt lite lön då jag är sjukskriven.


Som jag skrev om förut.. min insändare om sommarjobb för ungdomar i en tidning.
Dagen efter fick dottern ett telefonsamtal av VL som ville hjälpa till, och det blev en telefonintervju b la och positiv kritik.
Så jobb i sommar fick hon wohoo!!!
Ett stort tack till medmänniskor :)


Fler saker har kommit till oss och vissa kanske inte varit det mest positiva, men oj vilken mening det har.
Allt är som det ska vara och bli :)
Vi ser detta som väldigt bra och det känns så enormt skönt att kunna känna så.. en lycka trots att allt kanske inte är det man hoppats på.
Så det går att förändra sitt tankesätt och få en medvetenhet som bara gör gott för en själv.

Men vem vet när och vad nästa test och träningssituation blir på tankens kraft.. spännande att följa hur man reagerar och vilka känslor som kommer.
Faktiskt intressant att få dessa läxor och prov :))

Jag kanske inte är som många andra, men idag förstod jag att det lönar sig att vara sann mot sig själv och andra.
Kände direkt i kroppen att en vit lögn är inget jag vill dra till med och inget jag vill känna dåligt samvete för efter.
Så jag var helt ärlig och det blev till något positivt :D
Så tack universum för all hjälp på min väg med att balansera mig, så jag nu under flera år blivit sann mot mig själv och lyssnar mer och mer på min intuition.

Vet ni hur bra det känns i hjärtat och i magen?? :P


<3

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar