måndag 29 juni 2015

Jag bara är...


Här sitter jag och bara är.
Försöker hantera tankar och känslor som kommer och förstå varför de är där.
Landar i de känslor som måste få komma ut och sen låter jag de flyga och fara :D
Jag känner mig mer rofylld än på länge, och märker mer och mer hur mycket man måste förändra för att faktiskt få den där harmonin i sinnet, hjärta och magen.
Som sagt, allt kommer till en av det man sänder ut och min energi är nog mer lättare nu än förr då jag var mer destruktiv.
Kanske därför så många människor är puts väck? ;))
Eller så är det jag som distanserar mig för att själv bli "renare" innan jag tar till mig andra.
Man märker också när man inte orkar prata negativt om saker eller problem stup i kvarten att relationer till vissa människor förändras.
Personer blir mer avvaktande och har inte samma flyt i samtal som förr.
Det är märkligt att det kan bli så, men känner ju att jag mår mycket bättre när jag känner sol och positivitet inom mig och har börjat ändrat min bild av mig själv.
Jag ger kärlek till mig varje dag och ser lättare på saker och ting.

Jag ser även hur väldigt många är stressade över att hinna med allt i vardagen.
De hinner inte ens med att ta hand om dagen eller minnas vad de egentligen skulle göra.
Varför inte stanna upp och se hur vi lever våra liv?
Hinner vi ens uppskatta livet och det vi vill göra när det finns så många "måsten" eller allt som måste ske för att visa andra hur mycket skoj man gör?
Hur mycket av det roliga tar man då in på riktigt och njuter av stunden?
Blir ju orolig att människor ska bli sjuka av allt.
Klart jag har mycket kvar att förändra, men jag är tacksam att jag kommit dit jag är idag.
Så ser fram emot att lära mig mer av människor och hur jag hanterar situationer och det som kommer.
Vet att jag skriver mycket om det, men måste uppdatera för min skull hur det går och känns på den stora resan jag gör i mitt liv :)



Gårdagen spenderades i min oas på balkongen med en grön smoothie med en massa nyttigheter och ingefärste b la.
Solens strålar gav mig en massa näring de med.
Insmord med min egengjorda naturliga och ekologiska olja (blandning av fler oljor som är näringsrika och läkande för huden) glänste jag fint :D
Med luft mellan tårna och ett skådespel av svalor som flög runt i det blå fick jag syn på alla små ljusklot som åkte runt i luften.
Vet ni hur häftigt det är att se hur mycket som åker runt i vår luft, det vi andas och lever i?!
Såg små insekter som hade ljus runt sig... små ljusklot som virvlade runt i luften av allt som finns från natur eller energier...vissa små små ljusklot åkte som flygplan fram för att sedan försvinna..
Jag såg hur luften fanns och hur den cirkulerade runt och for fram och tillbaka.
Kanske låter mysko, men upplevelsen var magisk och jag njöt av den känslan.
Och jag har inte blivit galen, jag lovar!!
Lyckan var liksom total i kroppen :D
Det kallar jag mindfulness och verkligen vara medvetande av livet.
Prova så får ni se hur underbart det är :)

Idag ska jag nog försöka ta mina nya träpärlor, jaspiser,  ametister, månstenar, lavapärlor och annat och försöka tillverka något nytt.
Behöver ut och plocka lite grenar för drömfångarna och kanske lite annat från naturen, men det får ske om jag känner för det.
Inga planer utan bara vara i nuet måste få finnas för att jag ska må bra.
Och ja just ja.. yogan..
Den har inte funnits så mycket som den borde under en period och känner att den verkligen behövs.

Nej nu ska jag bara sitta och vara en stund.
Dottern brukar få väcka mig när jag bara sitter och stirrar ut i ingenting och är helt borta haha.
Jag bara är som sagt, och jag behöver få komma bort från all stimulans, intryck och världen ibland.
Tror det bara är nyttigt ;)

Ni får alla ha en fin måndag!!

<3

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar