tisdag 30 juni 2015

Jag reser till nya platser varje dag... inombords..


God förmiddag med denna fina kulörfyllda himmel och till denna tisdag :)
Jag började den med att njuta av en chiapudding med mandelmjölken jag gjorde igår.
Toppade den med carob, bipollen, kokosflingor och bär.
Näringsrikt och gott!!
 

Jag har varit i nuet för det mesta och tar dagarna som de kommer och vad min kropp och själ klarar av och vill.
Bullbaket blev äntligen gjort igår med hjälp av dottern :D
Vad denna dag bjuder på får man alltså se..
tvättstugan får sig några besök och jag tror nog jag tar mig en tripp ut i lilla skogen också.

Jag skriver ofta om våra/mina måenden och hur vi människor kan få ett bättre liv eller välmående genom att förändra och tänka annorlunda osv.
Eftersom jag har svårt att få ut allt som jag vill dela och förmedla pga min hjärna som inte fungerar som den ska, så vill jag dela dessa två blogginlägg med er av Elisabeth Labbaci.
Det hon skriver har jag försökt få ut i skrift under så lång tid, och precis det jag själv under några år försöker lära mig, genom att bearbeta och jobba med mitt inre.
Jag vill dela detta eftersom b la detta har hjälpt mig att må så otroligt mycket bättre i mig själv och i livet trots en väldigt jobbig sjukdom/obalans.



Jag lovar er och tro mig, riktig lycka och välmående kommer inte genom det ytliga och det flyktiga.
Det kommer genom Dig och inom Dig.

Jag trodde aldrig själv att jag skulle kunna må så här bra.. och det ska bli ännu bättre ;)
Och jag har fått nyckeln till några rum med dessa skatter.. väntar bara på fler och fler.. finns mycket kvar, och vissa saker kommer gång på gång tillbaka för att jag ska förstå och göra rätt :)
Ja livet går upp och ner, precis som det ska vara för att få redskapen och läxorna till att få leva i harmoni med sig själv. 
Jag ser framemot och är tacksam för varje dag som kommer, och alla lärdomar som ger mig Livet åter.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar