fredag 12 juni 2015

Mindfulness every day...


Hade en härlig social dag i solen igår.
Behövde se lite annat än mina väggar där hemma :D
Helt underbart är det att få känna doften av sommar och vandra längs Svartån och se både djurliv och den fina växtligheten.
Människor lever upp och samlas på olika platser, som på en liten brygga med fiskespön.
Är tacksam för människor, dottern (som i telefonsamtal med mig blev helt förstörd när katten hon precis hade gosat med tog en söt liten mus :O ), solen som ger oss så mycket gott, den vackra naturen, galenskap, skratt och alla mina sinnen som får uppleva detta.
 


Med en fin raggarbränna/ bonnabränna eller vad det nu kallas, och med ett ansikte som är skär på den ena sidan och kräftröd på den andra, myste jag ner mig i den sköna lilla pyjamasen och njöt av lugnet resten av kvällen.
Behöver göra den där läkande oljan nu för min hud, men får bli när jag orkar.
Smorde iallafall in mig med den sköna egengjorda ringblomsoljan/krämen som är läkande. 
 

Jo så är det...
Jag går min egna väg nu där samhället och andra människors tänk (i det stora hela) inte ska få bestämma hur jag ska leva, vara eller tycka.
Jag märker ju hur mycket bättre mitt inre har blivit av att följa den positiva vägen och tänka och leva på ett annat sätt än att följa strömmen där mycket förstör oss människor och annat.
Klart jag är orolig ibland att bli mer och mer ensam för att andra inte kan förstå, men då är det kanske ingen förlust?
Jag vill inte bara må bra ytligt.. jag vill må bra från min själ och ut, och det är väl det vi alla egentligen strävar efter eller hur? :)
Jag får endel positiva reaktioner på att jag har förändrats till det bättre och att de själva önskar att vara där själva.. Tack <3 Det stärker mig otroligt mycket ska ni veta :)
Men jag märker även av att många har rädsla för det annorlunda som de inte är vana vid.
Att vissa tror att det inte fungerar att lära sig tänka rätt och diverse annat, samt att det bara är för flummigt.
Ni får gärna tycka det eftersom alla är olika och är i olika faser i livet, men jag mår iallafall bättre och njuter av livet fast det är jobbigt :)
Och jag är inte mer eller bättre än någon annan!!
Jag går bara en väg som förändrar mycket till det bättre.
Och jag hoppas att ni kan njuta av livet en dag med <3

Idag är en ny dag med sol och värme... stärka kropp och själ med den och få balans i naturen b la är det som jag kommer ägna denna fredag åt.

Stor varm kram och hoppas ni skapar er perfekta dag!!

<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar