måndag 22 juni 2015

Sense8...


Jag bara älskar denna serie.. Sense8.
Handlar om en grupp människor i olika länder som är mentalt sammankopplade.
De är ett hot för många som tycker de förstör världsordningen.
Med hjälp av varandra försöker de överleva och leva sina olika liv.

Jag gillar den pga att den ger mig dessa olika känslor som de själva känner.
Som överkänslig så förstår jag på något konstigt sätt vad de går igenom, förutom att de kan "besöka" varandra.
Detta med energier, känslor, sinnena.. det mentala är riktigt intressant.
 
Dock har jag nu sett första säsongen och bara hoppas på att det blir fler.
Finns material för fem stycken, så håller allt jag har :D

Syskonen Wachowski har gjort "The Matrix" filmerna, Cloud Atlas och Jupiter Ascending b la.
Bra filmer enligt mig och vissa mycket bra :)
Faktiskt lite tänkvärda vissa av dom också.

Nu blir det till att hitta något annat bra att se...

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar