fredag 12 juni 2015

Skattjakt i naturen...


Vandrar på min stig i livet... 
Varmt soligt och skogsdofter på nya marker.
Tänk vad många ställen man inte har utforskat under 13 år här i stan.
Och jag behövde lite växter som är välgörande för kroppen och alltid kul och se vad som finns på olika ställen.
 



Ängen..
Här kände jag mig fri och det var som ett energifält som gjorde gott för själen.
Hett var det också :P
 

Älskar humlor.
De finns alltid runt mig när jag är ute i skog och mark.
 

Vackert, eller hur?!
Man kan se maskrosor på olika sätt, och jag tycker de är riktigt häftiga.


"When the dark slowely takes over the forest..."
Älskar den känslan jag fick.. skräckfilmstema.. och en konstnärlig syn på det hela eller hur man nu ska uttrycka det :D

Med sommaren här.. bara ben.. barfota, ja bli som barn på nytt, jorda mig och känna kontakten med moder jord, få naturen mellan tårna...
Finns inget bättre!!
Tänk när man var barn och ofta sprang barfota överallt, det var sådan frihet på något sätt.
Varför luftar vi inte fötterna längre och låter dom känna marken?


Under flera dagar har dottern gått för att träffa denna katt på precis samma ställe under samma tidpunkter i stort sätt.
Den kommer och vill bli kliad, men har även en viss distans fast den är hur gosig som helst.
Igår tog den en liten mus och dottern blev helt uppriven.
Idag visade den oss sina ställen där den lurpassar och är på jakt på kvällarna.
Satt och spanande en stund innan den kom tillbaka till oss för att sen gå till nästa ställe..

Intressant det där haha.

Godnatt till denna fredag :*

<3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar