fredag 17 juli 2015

Just keep saying Thank you...


Det flyter på, och kugghjulen på min väg gör allt för att sättas samman (passa ihop) till en fin linje.
Ljuset lyser varje dag upp min väg för att jag ska kunna se och kunna finna det rätta.

Jag har små perioder med några dagar då och då som jag mår lite underligt.
Jag är inte deprimerad eller mår dåligt, utan jag känner mig lite märklig.
Jag har liksom lyckan i mig och jag är glad, men små lätta slöjor av gråare moln kan skymma sikten lite.
Svansen av dessa moln vill förfölja mig i den soliga atmosfären jag är i.
De är inte starka och hänger kvar, och jag har alltid ljusglimtar inom mig som tar över de som så gärna vill komma in.
Konstigt hur allt har vänt och man kan må så här bra trots sämre dagar.
Ibland kan jag inte förstå det själv och jag får nästan nypa mig själv för att se om jag drömmer eller inte :D
Tänk vad många år jag tillät mig att vara i totalt mörker.
Då demonen i mig kändes så trygg.

Jag har den (demonen) fortfarande på armen inristad för alltid i min hud som en påminnelse om att mörker har gjort mig till den jag är idag.
Mörkret har gett mig fantastiska lärdomar, och givit mig gåvan med styrka, kärlek och tillit.

Så med Ganesha, en Gud inom hinduism så säger jag Tack <3
"Just keep saying Thank you.
Don´t explain.
Don´t complain.
Just say Thank you."

<3
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar