måndag 20 juli 2015

Måndagsnjutning i mina procedurer...




Morgonmys i regn som slår mot fönstret och med myntate i koppen.
Är endel procedurer på mornarna..
Vatten ska kokas till oss bägge för att ha under dagen, te ska göras om jag inte har gjort av t ex ingefära och har sparat sen tidigare, oilpulling med sesamolja eller kokosolja i ett antal minuter, tandborstning efter det innan frukosten, intag av msm (just nu innan frukost.. då jag intar det i perioder), helst en meditation när man har nyvaknat, stretching (så smått) eller lite yoga (tappade det lite när jag fick lov att ta det lugnt med psoasmuskeln :/) innan frukost, ev plock och disk i köket... och frukosten vill jag inte inta försent på morgonen.

Ska bli bättre med tider nu när dottern jobbar och rutinerna blir strängare.
Allt går bara man strukturerar upp det lite :D

Lite läsning blir det under dagen och bara lyssna på min kropp... göra det som kommer upp och som känns skoj.
Vara i nuet och landa kallas det ;)

Fin måndag på er :*

<3


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar