fredag 17 juli 2015

Mmmuller och vackra möten...



"Ta det lugnt och allt ordnar sig".
Ja, precis så försöker jag leva nuförtiden.
Varför jaga upp sig i onödan och varför tänka ut och fixa saker som kanske inte ens är bra i ens liv ändå.
Jag försöker lära mig att känna av i kroppen (intuitionen) eller lyssna på hur kroppen mår och se tecken som dyker upp runt omkring för att hitta den där rätta vägen.
Låta universum (låter kanske flummigt för många) styra mig rätt.
Det har fungerat bra hittills med det lilla jag har lärt mig, så jag fortsätter ;)
Men veliga jag måste sluta fundera och verkligen känna den där första känslan och inte låta de som kommer efter styra.
ALLT har en mening.. allt/alla som vi möter ska vi ta lärdom av, och allt det vi känner den där första sekunden ska vi lyssna till...
Bara ta det lugnt så blir livet en härlig resa med intressanta intryck för alla våra sinnen.. och bäst av allt, Lärdomar och Kärleksrus.
  



I skönt åskmuller men med en huvudvärk och tjock tung "bomullstuss" som hälsade på mig under hela dagen tog vi korgen och traskade bakom husen till vår lilla skog dottern och jag.
Det var verkligen stark energi i luften igår :D

Är så tacksam att vi hamnade så rätt då vi har skogen runt husknuten, med motionsspår man kan strosa runt i, stora gräsplaner, simbassäng, idrottsanläggning med isrink och fotbollsplaner och ändå ha gångväg till köpcentrum och centrum om man nu behöver det.
Ändå känns vårt område så litet och är så grönskande... lugnt och skönt.

Gårdagen bjöd äntligen på blixtrar och dunder, skönt mullrande som är meditativt och regn som är mysigt att höra.
Dagen hade sina skiftningar och solen lyste så fint även den.
Men vi bestämde mot kvällningen att det var dags för att plocka de nyttiga blåbären.
Tänk att dottern Äntligen har blivit skogsmulle.. tog bara 17 år haha.
Nu ville hon inte ens hem, och vi väntade tills regnet bestämde sig för att hälsa på..och det glädjer mig :)

I motionsspåret sprang många flåsande människor förbi oss där vi satt en bit upp i skogen.
De tar ut sig själva alldeles för hårt och i vilket syfte?!
Nåja mina tankar.
En utländsk kvinna kom gående och stannade upp nedanför oss.
Hon frågade på lite knagglig svenska om bären gick att äta.
Hon smakade och verkade gilla dom och verkade vara intresserad av den svenska naturen ändå, för hon lunkade fram och tittade runt där hon gick.. precis som jag brukar göra :))
Så roligt att människor från andra kulturer vill testa och lära om skogens skatter :)

Lite mer groblad att frysa in till läkande plåster samt rödklöver (som är allmänt stärkade för hela kroppen och motverkar infektioner och värk.
Den har en renande effekt på lymfa och nervsystem, stödjer leverns reningsarbete samt stärker upp skelettet då klövern innehåller kalcium.
 Är bra vid stress och trötthet och om man vill bli uppiggad.
Den är även bra för kvinnor med klimakteriebesvär som kan underlätta vallningar, nattsvett och torra slemhinnor.)

Så jag försöker testa och lära mig om vad naturen har att erbjuda.
Dock är det så mycket att ta in för mitt huvud men jag försöker rensa kaoset ofta.

Önskar mig någon som har det där intresset för det naturliga.. och den medvetna som kan och vill förstå det där som låter knasigt för så många men som verkligen fungerar för att kunna leva lyckligt trots svårigheter.
Svårigheter som Ska finnas för lärandet.

Ja man får väl drömma och sända ut de där önskningarna va, inte sant? ;)

<3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar