torsdag 2 juli 2015

Namaste...


Sommarvärmen är nu här och alla växter får sin dos av solstrålarna..likaså vi :)
Så levande allt är när man tittar närmare på dom.
Tog en skogspromenad igår och gick skogsspåret b la, behöver bygga upp kroppen igen efter att den helt har krackalerat.
Inte lätt då den säger ifrån vid fysisk aktivitet, men dock vet jag att när jag nu jobbat så mycket inombords så tar det energi med det, och därav blir kroppen lidande.
Bara acceptera, och jag vet att jag får ta lite i taget och bygga upp den här i framtiden :)
Viktigast är att må bra på insidan först.. allt det andra kommer sen.


Överlycklig drogs det hem stora vackra grenar som ska bli lite inredning i hemmet.
Dock har jag inte bestämt vilka rum de ska pryda än.
Det ska hängas drömfångare vartefter de blir tillverkade, smycken och lite annat smått och gott.. eller stort och gott :D
Just nu får de stå i min lilla oas på balkongen.
  

Min morgon började i den ljuvliga solen i min oas imorse.
Yoga och meditation fick väcka min kropp och sinne som både vill vara i dvala och vara sprudlande denna underbara fullmånetid.


Såhär i fullmånens feminina energier som vi alla behöver just nu så behöver vi även se hur vi lever våra liv, både på utsidan och insidan.

Var LevAnde... <3
Lev ditt liv så som Du vill leva och göra saker som Du känner passion i hjärtat för.
Var den du känner är Du på riktigt och var inte någon annan eller någon som måste "passa in".
Är man någon som är och gör det som är vårt "Icke Jag" så får vi känslor av att vi inte är värda något.. alltså både dålig självkänsla och självförtroende.
Vi skapar oss ett falskt liv som vår fysiska kropp och vår själ blir sjuk av.
Det är så otroligt viktigt att vara sann mot sig själv och lyssna på sin egna kropp vad den säger till oss.

Dessvärre har vi skapat en värld och ett liv där andra och samhället bestämmer hur vi ska leva, och våra kroppar säger emot allt vad den har för att vi ska lyssna på vår själ, vara oss själva och göra det som vi älskar och det som vioch våra kroppar klarar av.

~Stanna upp och lyssna på Dig~
Sat Nam

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar