lördag 18 juli 2015

Roadtrip...

 

Regnet föll när man vaknade, men övergick snabbt till sol.
En roadtrip blev det med familjemys, mycket skratt, massor av frisk luft och vackra intryck.

Första stoppet blev vid Åsbyträdgård.
Lite gott te för mig innan vi for vidare.
Var ett tag sen man var där, så var kul att bara strosa runt lite.
 

Det här med att äta ute i det fria kan nog vara det bästa som finns.
Ta med sig picknick/mat och även dela med sig lite av godsakerna.
Alltid kul och prata lite med dessa små, och se på de vackra änderna.
Och tok det blev det.. och skratt likaså.
På en brygga bredvid stod några och metade medans andra lapade sol.
Mindfulness...
 

Desserten blev vid Slagstaglass...
Första gången för mig och förstår att så många åker dit.
Men jag tog bara en sådan där vanlig glass jag ;)
Är inte en riktig glassmänniska och jag vill helst att den ska vara ekologisk..men men :D
Kön sträckte sig lång under hela tiden och människor i alla åldrar umgicks denna fina lördag.
  



Mot kvällen styrdes kosan mot Björnön där kubbspelet togs fram i stormen.
En grupp killar kitesurfade i bakgrunden, det badades och runtomkring umgicks människor i olika konstellationer och det var mys i solens strålar.
Jag var bara tvungen att sparka av mig skorna.. känna mina bara fötter på gräset, för att sedan känna mig som ett barn där jag med lätta steg tog mig ut i vattnet.
Gräva ner tårna i sanden för att sedan gå upp på torra land och bli lycklig över att hitta vackra fjädrar att ta med hem. 

Önskar att varje dag kunde innehålla doften av vattnet... synen av grönskan och markens sköna känsla under fötterna. Finna naturens fynd och få skapa...

Nu är huvudet tungt på kudden, men jag strålar av allt jag har fått uppleva.
Kroppen talar till mig och jag lyssnar.
Dags för att åter tanka på energi genom att vila för en stund.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar