fredag 28 augusti 2015

Hjärtat talar och känner...


Den är tragisk men väldigt bra.. och Jake Gyllenhaal är en riktigt duktig skådis som verkligen går in i sina roller.
Har gråtit och känt en tyngd i mitt hjärta för denna var verkligen jobbig att se för mig.
Den styrka som kärleken har till sitt barn och till sin själsfrände... 



Den som också var jobbig att se, men på ett annat sätt haha, skämt och sido..
Den är komisk på något sätt och de är väldigt skickliga dansörer, men den har även något annat.
Den har drömmar från människan, att göra det som är Vi och inte vad vi tror andra ska tycka om.. det äkta lyser starkare än det falska, den har förståelse om kontakten mellan två människor.. där vi ska göra det som får den andre att le, vi ska vara omtänksamma och förstå.. se och lyssna på varandra.. samarbete.. tillit...

Jag ser inte bara dessa mäns kroppar i filmen.. de är riktigt duktiga på kroppskännedomen, sådant jag måste öva mig på haha.
Det är inte kroppens form som får mitt hjärta att dunka hårdare.. det är något annat, tankarna... givandet... ögonkontakten och romantiken blandat med det hårda fast ändå kärleksfulla sättet.
Sköra och känslofyllda men ändå med en kraft.
Ja jag spårar ur, men så jag känner :))
Musklerna kunde ha skippats för känslan hade varit precis densamma.   
 

Sen kommer då denna romantiska film.
Med kvinnans strid med sig själv om självständighet.
Att inte behöva någon annan, att gå emot sitt hjärta för sakens skull.
Att inte lyssna till sitt inre utan ta det som kommer med lite passion för stunden.
Att inte förstå vad man går miste om när ens ego talar och hjärtat blir åsidosatt.
Lusten och kärlek som gnager år efter år men envisheten som förstör ens väg.

Jo denna är bra och den fick mig att känna.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar