måndag 10 augusti 2015

I tacksamhet men med sorg...


Idag skedde något tragiskt som drabbar så många människor.
Två personer blev knivmördade och några skadade på IKEA i shoppingcentret här där vi bor.
Min dotter skulle ha jobbat precis utanför IKEA i shoppingcentret.
Men en timme innan hon började hörde en ansvarig av sig inom företaget hon är på om hon kunde vara på ett annat ställe istället då hennes arbetskollega var sjuk.

Det märkliga började tidigt imorse då jag i ottan bara kände att jag behövde meditera sittandes i min säng.
Jag kallade på ärkeänglar och andra änglar samt min andliga guide.
Känslan kom över mig att jag behövde kalla på dem flera gånger och verkligen behövde dom.

När dottern sedan vaknade berättade hon om en hemsk dröm hon hade haft.
En av hennes klasskamrater dog och hon själv var rädd att dö.
Hon kände sig hotad och rädd.
Det hade varit en jobbig och hemsk känsla för henne.

Vid lunchtid fick jag en tomhetskänsla och började fundera om dottern skulle höra av sig med ett sms som hon ofta brukar göra under en rast eller dylikt.
Tittar på spisklockan och den visar 13.13.
Jag tänker genast på änglarna och att de finns med oss när jag går ut från köket...
Och lite senare på eftermiddagen precis innan jag gick ut i skogsspåret på min promenad ringer hon och berättar om vad som hade hänt på shoppingcentret.
 

När jag gick min promenad låg det vita små fjädrar en och en på olika platser bredvid skogsspåret.
Jag tog upp en vacker och tog den med mig.
Det kändes som om änglarna verkligen hade gjort sitt idag :)
Så i tacksamhet och med budskapen så sänder jag frid till de bortgångna och hopp och kärlek till människor här i världen.

<3
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar