lördag 15 augusti 2015

Lite tankar och njutningar en vacker lördag i Livet...

 Dagar flyter på och varje morgon när jag vaknar inser jag att livet bara blir bättre och bättre ju mer jag lyssnar på mig själv och ju mer jag lär mig om att bli medveten om allt som finns inom oss och runt omkring.
Jag vet att en dag kommer en riktig "smäll", och jag ser fram emot att få praktisera de lärdomar som jag har fått.
Sen undrar ni nog hur fasen jag kan se framemot något sådant :))

Vi lever i en värld där vi anser att så mycket är fel och fult.
Vi måste lukta gott och alldeles för mycket rosor helst och vi ska göra, tycka, tänka och se ut på vissa sätt som passar in i  mallarna. 
T ex så ses det som fult att en människa vill njuta av livet och arbeta med sin passion så pass mycket som en människa klarar av och vill.
Ett liv ska inte bara innehålla arbete, intag av föda och sömn.
Livet ska innehålla just Liv, lärdomar, passion, Kärlek, kreativitet... ja sådant som får oss välmående.
Men att säga just de orden.. att man vill göra det som ger en ett Liv, det är fult i mångas ögon.
Då är man inte duktig och man gör inte rätt för sig.
Vem säger att det inte är det rätta, det vi är kallade med att göra?
Människor är inte välmående idag, vi pressas och ställer krav på oss själva för att Vårt eget huvud säger så...egot.
Vi har spridit detta i generationer...
Människor uppfinner lösningar i snabb takt för att underlätta och ta arbeten ifrån oss själva.
Men samtidigt kör vi med dubbelmoral då tekniken tar över mycket av det jobbiga arbeten som vi haft men fortsätter ändå att sprida dessa krav med att vi ska vara duktiga och arbeta tills vi stupar.
Hur går det ihop?

Jag har insett efter att jag själv kollapsade av alldeles för många år med "fröken duktig syndrom" och en vägran att lyssna på min kropp, att försöka förstå hur världen är funtad.
Jag älskar att arbeta och ger mitt allt i jobben, men det fungerar inte. 
Har kommit fram till att vi förstör både mänskligheten, allt levande och vår vackra planet.
Men jag ser hoppet och jag märker att jag förändras till det bättre, bara genom att Lyssna och Se.
Fast jag är ju ingen Ängel eller Gud ;))
Jag vill bara lära mig att leva på det bästa sätt man kan.
 


Jag som tycker att allt liv på jorden är magiskt ser tyvärr inte lika på vissa av småkrypen.
Vid middagen igår så hade jag även ett besök av en fästing som verkade gilla min smak.
Vet inte riktigt vad de tillför på denna planet, men för att vara lite positiv så är de rätt söta om man kollar lite extra på dom haha.

Budskap från "Solöga" :
Fästing- Var initiativrik och fatta egna beslut.. var inte rädd för att misslyckas.

Tack då ;)
 

När jag sedan tog mig ut till min ljuvliga kraftplats i skogen, med solstrålar som värmde och bara ljudet utav skogens djur och liv så samlades flera fjärilar runt om mig på platsen jag satt på.
En av dom flög runt mig och ville inte försvinna från platsen på en stund.
Vackra små varelser det där.

Budskap från "Solöga" :
Fjäril- Dansa, måla, skapa, uttryck dig själv.
Att kreativt gestalta det du vill att andra skall se.
Sluta fundera, gör något kreativt av dina idéer.
Lev dina drömmar...

Vet att det är just detta jag känner och fått till mig under flera år av andra och på olika sätt.. tack!! :) 
   


Jag njöt oerhört på min plats med en god bok av Paulo Coelho.
Jag tog även med mig penslarna och färgen för att uttrycka mig själsligt.
Jag var helt borta i målningen att jag inte märkte att solen försvann bakom träden.
Jag får ut det som finns på min insida.. mina energier och aura.. budskapen från mitt sanna Jag och från de minsta celler.
Mycket intressant dessa tolkningar och så härligt att komma igång med sådant som jag hade tappat bort under en tid.
Min kreativitet..
Trots att jag ej är konstnär eller skribent av något slag så får jag ut det som är Jag.
Alla människor har sina konstverk eller texter inom sig.
Inget är bättre än något annat, utan vi alla bär på olika språk och bilder.
Det är häftigt tycker jag :)

Nu ska jag ta min cykel och ta mig ut på en liten tur i solen och vindens sköna augustibris med min underbara avkomma.
Balans i kropp och sinne, och få njuta av ännu en dag i tacksamhet och lycka.

<3
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar