torsdag 13 augusti 2015

Love me like you do...




~" I varandet och växa med energier"~

Jag tog mig till skogen, till min plats i solen och värmen.
Där jag kan sätta mig och njuta.. bara vara.
Tog med mig mina penslar och färger för att måla ned det som kom till mig, utan tankar på något.
Det finns så mycket att tolka i bilder, och precis det jag gör efteråt.
Måste dock ta mig till biblioteket idag och låna en bildtolknings bok.
Intressant vad allt stämmer när man tolkar sina alster :D
Terapi på hög nivå, och det bästa av allt.. det kommer från det sanna inom en själv, från själen.

Jag har intagit te på chaga morgon och kväll några dagar nu och det är balsam för mina tarmar :)
Har även praktiserat Yoga Nidra, den djupa avslappningen/avspänningsmeditationen i några dagar, och den gör mycket gott.
Känner mig klarare i sinnet på något sätt.
Fortsättning följer...

Jag har inte gjort mycket alls i sommar och har levt i nuet mesta av tiden, men jag känner mig rikare på något sätt.
Det kanske låter märkligt, men jag har hittat några av mina "nycklar" och "verktyg" som har fungerat på att bryta mitt destruktiva ekorrhjul.
Jag har tränat, bearbetat, tänkt, praktiserat detta och blivit medveten och lärt mig vara i allt jobbigt som finns.
Bara vara lugn i dessa utan att analysera eller skapa jobbiga känslor i dom.
Jo klart det kan komma triggningar, men då vet jag om dom och förstår varför de kommer.. eller så tar jag snabbt reda på det ;)
Behöver öva mer.. praktiskt, på människor.
Det kämpiga är ju att det är så många därute som verkligen inte kan kommunicera eller vara medveten om sig själva.
Och det gör det hela lite svårare såklart.. men vill ju lära.
Alla är ju olika och alla är på olika plan..
Jag är inte klar och kommer aldrig att bli, men detta är så otroligt roligt att få vara med om.
Det som sätter lite käppar i hjulet är mina obalanser.
Alltså min ME och min inflammerade hjärna eller nervsystemet.. eller vad tusan som är skadat haha.
Är så mycket med det där så jag orkar inte ens gå in på det :))
Hjärnan, nervsystemet, ryggmärgen, systemet i organ osv osv är helt skadat.
Det flödar inte och hjärnan är för utarbetad för att vara normal.
Men det fungerar ändå och jag är så nöjd att jag klarar det jag klarar.
Och jag bryr mig inte om folk inte förstår när de inte ser detta utanpå mig.
Och jag försöker att inte bli frustrerad när människor inte förstår att mitt minne i samtal eller samtal överhuvudtaget är svårt för mig.. jag lär mig att andas och försöka lugna mina känslor, och det fungerar bättre och bättre.. för det mesta :D
Jag är lycklig att jag kan prata överhuvudtaget och att kunna fungera med saker som jag faktiskt kan klara av.
Det jag har lärt mig i ensamhet är att det inte finns en ensamhet.
Jag längtar till morgonen och en ny dag, och jag längtar till kvällen då jag får bädda ner mig och drömma mig igenom allt det som jag ska ta del av när ögonlocken är nere.
Om jag är själv eller inte spelar ingen roll.
För det är riktigt ljuvligt att få skratta med en själv, få egot och själen att kommunicera i huvudet och att lära sig något nytt om en själv som man kanske inte hade varit medveten om tidigare.
För vem ska finnas för en i vått och torrt om inte Du själv.
Det finns Ingen annan som man vet helt säkert kommer att vara med en dag som natt eller år efter år...
Finns Ingen eller Inget man kan ta för givet.
Men Du själv finns alltid där och tröstar, ger dig lärdomar, glädjer dig eller säger vilken väg du ska gå.
Du.
Finns ingen bättre att älska eller förälska sig i och som håller år efter år... ända tills du somnar in...
Du.


Vet ni... denna låt spelar jag för Mig och till Mig.
Finns ingen annan som kan ge mig den tillit eller Kärlek som jag kan ge till mig själv.
För jag är människa och jag vet hur våra egon/hjärnor och obalanser styr och ställer till med, men jag är även en energi..
Och jag vill känna kärlek till allt och alla, men som människa är jag tvungen att först kunna älska Mig själv.
För hur ska jag annars kunna leva i sanning?!
Nu ska jag fortsätta att njuta av Mig samt ge lite kärlek och leenden till andra denna fina underbara augustidag :)

Puss på er!!

<3

  





 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar